قیدهای کوچک و یا adverb particle ها در در زبان انگلیسی

قیدهای کوچک و یا adverb particle ها

با یکی دیگر از دروس آموزش گرامر زبان انگلیسی از وب سایت کاردوآنلاین در خدمت شما هستیم. در این مقاله قصد داریم در رابطه با adverb particle ها در زبان انگلیسی و اهمیت آن ها صحبت کنیم. یکی از اهمیت های بسیار بسیار مهم adverb particle ها ساختن افعال دو قسمتی و یا phrasal verb ها می باشد. از شما می‌خواهیم که این مقاله را تا پایان دنبال کنید تا بتوانید اهمیت adverb particle ها را هر چه بهتر درک کنید.

مقایسه قیدهای کوچک و یا adverb particle با حرف اضافه و یا preposition

همه ما کلماتی از قبیل down و in و up را می شناسیم. اما موضوع بسیار مهم اینکه این کلمات همیشه به عنوان حرف اضافه و یا preposition مورد استفاده قرار نمی گیرند و بعضی اوقات این کلمات نقش قیدهای کوچک و یا adverb particle را دارند. در رابطه با این موضوع صحبت خواهیم کرد. لطفاً به مثالهای زیر دقت کنید.

– I ran down the road. Please sit down.

– Something’s climbing up my leg. She’s not up yet.

– He’s in his office. You can go in.

در مثال هایی که در قسمت بالا مشاهده می کنید جملات اول دارای حرف اضافه و یا preposition

می باشند اما جملات دوم دارای یک adverb particle می باشند. در واقع در جملات اول پس از حرف اضافه یک مفعول قرار داده شده است و این باعث می شود که آن کلمه تبدیل به یک حرف اضافه و یا preposition شود اما در جملات دوم از آنجایی که هیچ مفعولی قرار داده نشده است، این کلمات نقش یک adverb particle را ایفا می‌کنند. منظور از adverb particle قیدهای کوچکی است که می‌توانند در کنار یک فعل اصلی قرار بگیرند. برخی از مهم ترین adverb particle هایی که در زبان انگلیسی وجود دارند عبارتند از about و across و ahead و along, (a)round و aside و away و back و by و down و forward و in و home و off, on و out و over و past و through و up. نکته مهم دیگر اینکه بسیاری از این کلمات می توانند هم در نقش یک حرف اضافه و هم در نقش یک adverb particle ظاهر بشوند اما بعضی از آنها نیز فقط می‌توانند adverb particle یا فقط حرف اضافه باشند. برای مثال back و away فقط adverb particle هستند اما from و during فقط حرف اضافه می باشند.

استفاده کردن از adverb particle ها در ساختن phrasal verb ها

یکی از کاربردهای بسیار مهم adverb particle ها در زبان انگلیسی قرار گرفتن آنها در کنار دیگر افعال و ایجاد کردن فعل های دو قسمتی می باشد. فعل های دو قسمتی و یا phrasal verb فعل هایی هستند که از یک فعل اصلی و یک adverb particle تشکیل شده‌اند. یادگیری این نوع از افعال برای زبان آموزان بسیار اهمیت دارد. یکی از موضوعاتی که یادگیری phrasal verb ها را برای زبان آموزان چالش برانگیز می کند این است که با اضافه شدن یک adverb particle به یک فعل اصلی اغلب معنی آن فعل اصلی تغییر کرده و معنی جدیدی را دریافت می کند.

استفاده کردن از adverb particle ها در کنار افعال be

آخرین کاربردی که قصد داریم در رابطه با adverb particle ها خدمت شما عرض کنیم این است که اغلب adverb particle ها می توانند شبیه به صفات و یا adjective ها در نقش complement ها و یا مسند افعال be مورد استفاده قرار بگیرند. این موضوع در مثال زیر نشان داده شده است.

Why are all the lights on?

Hello! You’re back!

The match will be over by 4.30.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *