کاربرد و تقاوت های کلمات across و over و through در زبان انگلیسی

کلمات across و over و through

دراین مقاله در سری آموزش رایگان گرامر و دستور زبان انگلیسی به روی وبسایت کاردوآنلاین منتشر می شود در رابطه با تفاوت کلمات across, over and through در زبان انگلیسی صحبت خواهیم کرد. در استفاده از این سه کلمه باید نکاتی را بدانید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن و به طور صحیح از هر کدام استفاده کنید.

کلمات  across و over به معنی آن سمت خط و یا منطقه ای

اولین نکته اینکه از کلمات across & over می توانیم برای صحبت کردن در مورد آن سمت یک منطقه، خط، رودخانه، جاده، پل و یا …. استفاده کنیم. برای مثال:

His village is just across/over the border.

See if you can jump across/over the stream.

معنی کلمه over در صحبت کردن در مورد ارتفاع

زمانی که می خواهیم در مورد آن طرف دیگر یک شیء بلند که از ارتفاع بیشتری برخوردار است صحبت کنیم ترجیح میدهیم از کلمه over استفاده کنیم. برای مثال:

Why are you climbing over the wall? (NOT … across the wall?)

استفاده کردن از کلمه across در مورد مکان هایی که مسطح هستند

یکی دیگر از کاربردهای کلمه across صحبت کردن در رابطه با مکان های مسطح می باشد. اگر قرار باشد بگوییم که حرکت از سمتی به سمت دیگر یک مکان و یا سطح صاف و مسطح اتفاق افتاده است ترجیح میدهیم از across استفاده کنیم. برای مثال:

He walked right across the desert.

It took them six hours to row across the lake.

قید over to

نکته بسیار مهمی که در رابطه با قید over و یا over to باید بدانید اینست که از حرف اضافه ی over کاربرد بیشتری دارد. به عبارت دیگر over در زبان انگلیسی هم به عنوان یک قید و یا adverb و هم به عنوان یک حرف اضافه و یا preposition مورد استفاده قرار می گیرد. از قید over برای صحبت کردن درمورد سفرهای کوتاه استفاده می کنیم. برای مثال:

I’m going over to John’s.

Shall we drive over and see your mother?

تفاوت کلمات across و through

تفاوت کلمات across & through شبیه به تفاوت کلمات on & in هستند. کلمه through به معنی حرکت در یک فضای سه بعدیست که اشیاء و اشکال مختلفی در تمامی جوانب وجود دارند اما کلمه across به معنی حرکت از یک نقطه به نقطه دیگر است و بحث بر سر آن فضای سه بعدی نیست. برای مثال:

–We walked across the ice. (We were on the ice.)

I walked through the wood. (I was in the wood.)

–We drove across the desert.

We drove through several towns.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *