کسب بالاترین نمره در Task 1 رایتینگ آزمون آیلتس

بالاترین نمره در تسک 1 آزمون ایلتس

در این مقاله از وب سایت کاردوآنلاین نکات و تکنیک هایی که برای کسب بالاترین نمره در Task 1 رایتینگ آزمون آیلتس نیاز به دانستن آنها دارید را ارائه خواهم کرد. دانستن این نکات و تمرین کردن بر اساس این تکنیک ها می تواند شانس شما را برای کسب نمره بالای ۷ و یا حتی ۸ افزایش بدهد.

در یک مقاله دیگر با عنوان محاسبه نمره در Task 1 از آیلتس ماژول رایتینگ از وب سایت کاردوآنلاین در رابطه با محاسبه نمره شما در رایتینگ Task 1 از آزمون آیلتس صحبت کردم که توصیه می کنم حتماً قبل از مطالعه این مقاله آن مقاله را نیز مطالعه بفرمایید.

همانطور که ممکن است بدانید در آزمون آیلتس جنرال و Task 1 از رایتینگ شما نیاز به نوشتن یک نامه دارید. این نامه می تواند رسمی و غیررسمی و یا نیمه رسمی باشد. در مقاله تفاوت های بین رایتینگ در آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک در رابطه با این موضوع صحبت کرده ‌ام. در ادامه نکاتی که برای کسب بالاترین نمره در نوشتن نامه در Task 1 از آزمون آیلتس جنرال به آنها نیاز خواهید داشت را به شما ارائه خواهم داد.

نکته اول: زمانبندی

همانطور که می دانید برای قسمت رایتینگ از آزمون آیلتس به طور کلی فقط یک ساعت زمان خواهید داشت. پس بهتر است که به صورت هوشمندانه از این یک ساعت استفاده کنید تا بتوانید به بالاترین نمره مورد نظر برسید. باز همان طور که ممکن است بدانید در قسمت رایتینگ آزمون آیلتس Task 1 فقط شامل ۳۳ درصد از نمره نهایی شما می شود. پس توصیه من این است که بیش از ۲۰ دقیقه برای نوشتن Task 1 زمان نگذارید. حتماً در پایان کار تقریباً ۲ دقیقه را به چک کردن نامه نوشته شده و تصحیح کردن خطاهای مربوط به املای کلمات و یا خطاهای گرامری در نظر بگیرد. دقت کنید که برای Task 2 از قسمت رایتینگ حتماً ۴۰ دقیقه در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید. به طور کلی کنترل کردن زمان در آزمون آیلتس یکی از چالش ‌های بسیار مهم خواهد بود.

نکته دوم: تعداد کلمات یا Word Count

همانطور که ممکن است بدانید در Task 1 از قسمت رایتینگ از آزمون آیلتس نامه شما باید حداقل ۱۵۰ کلمه باشد. توصیه من به شما این است که نامه خود را طوری بنویسید که تعداد کلمات آن بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ کلمه باشد. نوشتن یک نامه بیش از ۳۰۰ کلمه کار خوبی نیست چرا که Examiner نامه شما را نخواهد خواند! بله درست است دقت کنید که Examiner ها برای تصحیح نامه ها پول دریافت خواهند کرد بنابراین وقت خود را برای خواندن نامه ای که بیش از ۳۰۰ کلمه است صرف نخواهند کرد. گذشته از تمامی اینها نوشتن یک نامه که بیش از از ۳۰۰ کلمه است در زمان محدود ۲۰ دقیقه ای تقریباً غیر ممکن است.

نکته سوم: محاسبه نمره

همانطور که در مقاله محاسبه نمره رایتینگ خدمت شما عرض کردم بخش اول از ماژول Writing فقط شامل ۳۳ درصد از نمره نهایی شما در رایتینگ خواهد شد. پس توصیه من این است که وقت بیشتر خود را برای Task دوم در نظر بگیرید.

نکته چهارم: آدرس

برای نامه نوشته شده در Task اول نیازی به نوشتن آدرس ندارید.

نکته پنجم: تنظیم کردن استایل و Tone نامه

همانطور که قبلا نیز گفتم نامه نوشته شده می تواند رسمی و یا غیر رسمی و یا نیمه رسمی باشد. با توجه به صورت سوال باید بتوانید سبک نامه خود و زبان مورد استفاده در آن را تنظیم کنید و نامه خود را به صورت رسمی و یا غیر رسمی و یا نیمه رسمی بنویسید. طبیعتاً اگر در شرایطی که نیاز است یک نامه رسمی بنویسید اقدام به نوشتن یک نامه غیر رسمی کنید امتیاز کمی را دریافت خواهید کرد.

نکته ششم: پوشش دادن تمامی قسمت‌های صورت سوال

دقت کنید که نامه ای که قرار است بنویسید باید تمامی نکات و قسمت های مربوط به صورت سوال را پوشش بدهد. تمامی چیزهایی که در صورت سوال از شما خواسته شده است را باید پوشش دهید. اگر که نتوانید چنین کاری را انجام بدهید طبیعتاً نمره کسب شده شما کمتر خواهد بود.

نکته هفتم: استفاده کردن از قوه تخیل همانطور که در نکته قبل گفتم باید تمامی موارد خواسته شده در صورت سوال را پوشش بدهید. اما علاوه بر این باید با استفاده کردن از قدرت تخیل خود بقیه جزئیات مورد نیاز برای نوشتن نامه مورد نظر و نهایتاً کسب بالاترین نمره را مورد استفاده قرار بدهید. به عبارت دیگر باید جزئیات مربوط به نام افراد و یا دلایل مختلف رخ دادن یک اتفاق را با قوه تخیل خود تنظیم کنید چرا که چنین جزئیاتی در صورت سوال به شما داده نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *