آزمون KET زبان انگلیسی چیست؟

آزمون KET زبان انگلیسی چیست؟

KET مخفف سر واژه هاي Key English Test است. اين آزمون كه از ابتدایی ترين امتحانات زبان انگليسی عمومی محسوب مي گردد، همه ساله توسط بيش از 30.000 زبان آموز در 60 كشور دنيا انجام می شود. اين سطح از انگليسي برای توسعه مهارت های زبانی لازم جهت به كارگيری در مناسبات اجتماعی و يا محيطهای كاری در نظر گرفته شده است. همچون ساير آزمونهای دانشگاه كمبريج، آزمون KET نیز چهار مهارت خواندن، نوشتن، درک مطلب شنيداری و توانایی مهارت بيانی و نیز گرامر و لغت انگليسي را پوشش مي دهد. آزمون KET همچنين مي تواند توانایی به كارگيری مهارت زبانی زبان آموز را در موقعيت های واقعی بسنجد.

اين امتحان شامل سه قسمت خواندن و نوشتن، شنيداری و گفتاری است، كه قسمت خواندن و نوشتن 50% كل نمره را تشكيل می دهد. در حالي كه بخش های شنيداری و گفتاری هر كدام 25% نمره كل را شامل مي شوند.

آزمون اول: شامل Reading & Writing (مدت زمان 1 ساعت 10 دقيقه)

متون Reading شامل متن های كوتاه كه ممكن است درباره علائم اجتماعی عمومی (توالت عمومی، آب غيرقابل آشاميدن و زمين خيس است و …) و مقالات غيرتخصصی عمومي باشد. آزمون دهندگان بايد توانایي شان را در به كارگيری استراتژی هایی برای درک متون نشان دهند.

براي قسمت Writing زبان آموزان بايد بتوانند كارهای متفاوتی مانند پر كردن جاهای خالی در متن، پر كردن فرم و نوشتن يادداشت كوتاه را انجام دهند.

آزمون دوم: امتحان Listening (مدت زمان 25 دقيقه)

زبان آموزان بايد توانایی شان را در درک آنچه كه می شنوند با جواب به سوالات نشان دهند.

آزمون سوم: امتحان Speaking (مدت زمان 8 الي 10 دقيقه)

زبان آموزان به صورت دو نفره تست Speaking را انجام مي دهند. در اين قسمت از آزمون مهارت های زباني و توانایی تعامل آنها با استفاده از زبان انگليسي مورد ارزيابي قرار مي گيرد ، دانش آموزان با يكديگر صحبت مي كنند و در اين ميان ممتحن چندين سئوال شخصي از آنها مي پرسد.

اين امتحان شش بار در سال، در تاريخ های از پيش تعيين شده در ماه هاي مارس، می، ژوئن (دو بار)، نوامبر و دسامبر اجرا مي شود. امتحان KET معمولاً در مراكز رسمی امتحانات دانشگاه كمبريج اجرا می‌شود. كه بيش از 2400 مركز رسمي در بيش از 130 كشور وجود دارد.

نتيجه امتحان KET با چهار نمره Fail , Narrow Pass, Pass, Pass with Merit اعلام مي گردد. آخرين نمره ای كه زبان آموز در امتحان KET دريافت می كند مجموع نمراتش در چهار مهارت ذكر شده مي باشد. پنج يا شش هفته پس از امتحان تمامي زبان اموزان كارنامه ای كه نمرات آنها را منعكس و نموداری كه نشانگر عملكرد زبان آموز در هر بخش از آزمون مي باشد را دريافت مي كند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *