آزمون TOEIC زبان انگلیسی چیست؟

آزمون TOEIC زبان انگلیسی

توئیک (TOEIC) مخفف آزمون زبان انگلیسی برای ارتباطات بین المللی (Test of English for International Communication) می باشد که به سنجش توانایی افراد غیر انگلیسی زبان در استفاده از انگلیسی برای فعالیت های کاری روزمره در محیط های بین المللی می پردازد. TOEIC آزمونی چهار گزینه ای است که جهت سنجش مهارت افراد در دریافت زبان انگلیسی طراحی شده و به طور فزاینده ای به عنوان سنجش گری معقول در این مهارت ها تبدیل می شود. توئیک توسط خدمات آزمون سازی آموزشی در پرینستون، نیو جرسی، به وجود آمد، ولی امروزه مالکیت و راهبری آن به طور کامل در اختیار دفتر ژاپنی توئیک در توکیو می باشد. ساختار توئیک خیلی متفاوت از ساختار تافل نمی باشد. اما، موضوعاتی که در این دو آزمون هدف قرار می گیرد، متفاوت اند.

بخش خوانش و شنیدار آزمون توئیک، آزمونی چند گزینه ای و دو ساعته می باشد که متشکل از 200 سوال است که به طور مساوی به درک خواندن و درک شنیدار تبدیل می شوند. هر یک از شرکت کنندگان نمراتی مجزا برای درک خواندن و درک شنیدار دریافت می کنند که میزان آن از 5 تا 495 امتیاز می باشد. میزان نمره نهایی بین 10 تا 990 امتیاز می باشد. مدرک آزمون توئیک در پنج رنگ می باشد که متناسب با نتایج بدست آمده می باشد:

نارنجی (10-215)، قهوه ای (220-465)، سبز (470-725)، آبی (730-885) و طلایی (860-990)

بخش گفتار و نوشتار آزمون توئیک در سال 2006 بوجود آمد. داوطلبان نمراتی مجزا برای هر یک از دو آزمون دریافت می کنند و یا می توانند بخش گفتار را بدون گذراندن بخش نوشتار امتحان دهند. بخش گفتار به ارزیابی تلفظ، واژگان، گرامر، و سلاست گفتار می پردازد و بخش نوشتار واژگان، گرامر و سازماندهی و انسجام را مورد توجه قرار می دهد. سوالات به گونه ای طراحی شده اند که منعکس کننده ی به کار گیری انگلیسی در محیط کاری باشد، با این حال الزامی به دانستن اصطلاحات تخصصی تجاری وجود ندارد. بخش گفتار آزمون توئیک حدوداً بیست دقیقه و بخش نوشتار نیز در حدود 60 دقیقه به طول می انجامد. میزان نمره ی هر یک از این دو بخش بین 0 تا 200 است که تسلط داوطلبان به 8 سطح تقسیم بندی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *