بانک جملات پرکاربرد زبان انگلیسی در مکالمات روزمره

هدف اصلی اغلب افرادی که به یادگیری زبان انگلیسی مشغول هستند تقویت مهارت مکالمه می باشد. البته مهارت های دیگر در زبان انگلیسی از قبیل لیسنینگ و ریدینگ و رایتینگ نیز اهمیت دارند. اما اولین موضوعی که زبان آموزان به آن فکر می‌کنند تقویت مهارت مکالمه است. از همین جهت در این قسمت تعدادی ترفند برای تقویت مهارت اسپیکینگ شما در زبان انگلیسی را ارائه خواهیم داد.

تا می توانید صحبت کنید.

بدون شک تنها راه تقویت یک مهارت استفاده کردن از آن مهارت است. بنابراین اگر میخواهید مهارت مکالمه خود در زبان انگلیسی را تقویت کنید به دنبال قرص جادویی و یا راه میانبر نباشید. بهترین راه برای تقویت مهارت اسپیکینگ شما صحبت کردن است. اگر در حال حاضر در یک کشور انگلیسی زبان زندگی می کنید از همه موقعیت های مختلف برای صحبت کردن استفاده کنید. با رانندگان تاکسی، گارسون های رستوران ها، افراد مختلفی که در کتابخانه ها، کافی شاپ ها و یا دیگر موقعیت های مختلف با آنها روبرو می شوید، به انگلیسی صحبت کنید. اگر در کشور خودتان نیز در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید سعی کنید پس از کلاس های تان با همکلاسی های تان جلسه ای را برگزار کرده و تمرین کنید.

ضمنا می توانید از language exchange partner ها نیز استفاده کنید. این افراد کسانی هستند که هدف مشترکی شبیه شما دارند و می‌خواهند زبان را یاد بگیرند. این زبان می‌تواند هم زبان مورد نظر شما باشد و یا زبان مادریتان باشد. با استفاده کردن از یک شخص به عنوان language exchange partner می توانید زمان تمرین های خود را افزایش بدهید و همانطور که خدمتتان عرض کردیم، بهترین راه تقویت مهارت مکالمه؛ تمرین کردن و تمرین کردن و تمرین کردن است.

به جلسات تمرین خود فکر کنید.

پس از تمرین کردن در شرایط مختلف سعی کنید که در رابطه با جلسه تمرینی خود بازبینی داشته باشید. برای مثال این که در صحبت کردنتان چقدر توانسته اید موفق عمل کنید و یا اینکه با چه کلمات جدیدی روبرو شدید می‌توانند آگاهی شما از جلسه که داشته اید را افزایش بدهند. همین موضوع کمک می‌کند تا در جلسات تمرینی بعدیتان بهتر عمل کنید.

تا می توانید به انگلیسی گوش بدهید و به انگلیسی بخوانید.

با افزایش ورودی خود در زبان انگلیسی می توانید دایره واژگان خود و قواعد دستوری که از آن ها آگاهی دارید را تقویت و تثبیت کنید. ضمنا روبرو شدن با کلمات جدید و قواعد دستوری ناشناخته به مرور به شما کمک می کند تا درک وسیع‌تری را از زبان انگلیسی کنید. خوشبختانه محتواهای بسیار زیادی وجود دارند که می توانید از آنها به منظور یادگیری هرچه بیشتر استفاده کنید. بنابراین یادگیری را صرفا محدود به جلسات کلاس درستان نکنید. با افزایش ورودی های خود با روش هایی از قبیل گوش کردن به پادکست ها، خواندن کتاب داستان ها، خواندن مجلات و… می توانید بیرون از کلاس نیز به یادگیری زبان انگلیسی مشغول باشید.

به جای یادگیری کلمات سعی کنید Phrase یاد بگیرید.

متاسفانه اغلب زبان آموزان در یادگیری زبان انگلیسی به حفظ کردن کلمات فکر می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که مهارت اسپیکینگ شما رشد اندکی داشته باشد. در عوض اگر به جای حفظ کردن واژگان سعی کنید که عبارت ها و یا phrase های مختلف را فرا بگیرید و از آن ها استفاده کنید مهارت اسپیکینگ شما بیشتر تقویت می گردد. یادداشت کردن این عبارت ها در یک دفرچه یادداشت و تلاش به استفاده کردن از آن ها در موقعیت های مختلف از قبیل کلاس هایتان و یا جلسات تمرینی تان می تواند سریعا کمک کند که پس از مدتی برای استفاده کردن از این عبارت ها دیگر نیازی به دفترچه یادداشتتان نداشته باشید.

از مکالمات روزمره و پرتکرار استفاده کنید.

بدون شک صحبت کردن به خوبی در موقعیت های اجتماعی مختلف نیازمند این است که از قبل در شرایطی مشابه قرار گرفته باشید. در همین راستا با تمرین کردن با مکالمات روزمره و پرتکرار می توانید با واژگان و phrase های مربوط به آن موقعیت اجتماعی روبرو شوید. این موضوع کمک می‌کند که اگر خودشان نیز در چنین شرایطی قرار گرفتید از قبل ورودی مناسبی را دریافت کرده باشید.

به همین منظور آموزش پیش رو را در وبسایت کاردوآنلاین به صورت رایگان برای شما در نظر گرفته ایم. در این آموزش شما با تعداد قابل توجهی از مکالمات روزمره رو به ‌رو خواهید شد که در هر کدام از آن ها می توانیم واژگان و عبارت هایی که پر تکرار هستند را یاد بگیریم. این موضوع کمک می کند تا اگر شما در شرایطی مشابه قرار گرفتید بتوانید از عبارت ها و کلماتی که آموزش دیده اید نیز استفاده کنید. امیدواریم که استفاده کردن از این آموزش رایگان نیز بتواند در روند پیشرفت مهارت اسپیکینگ شما در زبان انگلیسی نقش مهمی ایفا کند.

موضوع ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *