تفاوت کلمات below و under و underneath در زبان انگلیسی

تفاوت کلمات below و under و underneath

در این مقاله در رابطه با تفاوت چهار کلمه below و under و underneath و beneath صحبت خواهیم کرد. درک تفاوت و نقاط تمایز این چهار کلمه اغلب برای زبان آموزان دشوار است. بنابراین تصمیم گرفتیم که در این مقاله به این موضوع بپردازیم.

کلمه below و under به معنی پایین تر از

نکته اول اینکه هر دو کلمه below و under حرف اضافه و یا preposition می باشند. هر دوی این کلمات به معنی پایین ‌تر هستند. مثالی که در قسمت زیر مشاهده می کنید این موضوع را نشان می‌دهد.

Look in the cupboard below/under the sink.

کلمه below به معنی زیر چیزی

زمانی که نمی خواهیم بگوییم که چیزی دقیقاً زیر چیز دیگری قرار گرفته است، به جای under از below استفاده می‌کنیم. در واقع below به این معنی است که چیزی در زیر چیز دیگری قرار دارد اما مستقیماً در زیر آن قرار نگرفته است, دو مثال زیر این موضوع را نشان می دهند.

The climbers stopped 300m below the top of the mountain.

A moment later the sun had disappeared below the horizon.

کلمه under به معنی پوشیده شده

زمانی که می خواهیم بگوییم چیزی در زیر چیز دیگری قرار گرفته است و یا توسط چیز دیگری مخفی شده است یا پوشانده شده است از کلمه under استفاده می کنیم. در واقع کلمه under به این معنی است که چیزی در زیر چیز دیگری مخفی شده است.

I think the cat’s under the bed.

What are you wearing under your sweater?

The whole village is under water. (NOT … below water.)

کلمه below به معنی کمتر از

زمانی که در رابطه با مقیاس ها و اندازه گیری ها صحبت می‌کنیم از کلمه below استفاده می‌کنیم. برای صحبت کردن در رابطه با دمای آب و هوا و ارتفاع و دیگر مواردی که در آنها در یک مقیاس عمودی فکر می کنیم ترجیح می‌دهیم که از کلمه below استفاده کنیم. این موضوع در مثالهای زیر نشان داده شده است.

The temperature is three degrees below zero.

Parts of Holland are below sea level.

The plane came down below the clouds.

She’s well below average in intelligence.

کلمه under به معنی کمتر از

از لحاظ سن و سال، زمانی که می خواهیم بگوییم کمتر از و یا جوان تر از، از کلمه under استفاده می کنیم. در چنین شرایطی ترجیح می دهیم به جای استفاده کردن از below از under استفاده کنیم.

There were under twenty people at the lecture.

You can’t see this film if you’re under 18.

کلمه underneath

کلمه underneath اغلب در نقش یک حرف اضافه و یا preposition به جای کلمه underneath استفاده می شود. این موضوع فقط زمانی اتفاق می افتد که جایگاه و موقعیت فیزیکی یک شی مورد نظر است. دو مثال زیر این موضوع را نشان می دهند.

There’s a mouse under(neath) the piano.

He’s still under 18. (NOT … underneath 18.)

در مثال دوم که از جایگاه فیزیکی صحبت نشده است استفاده کردن از کلمه underneath مجاز نمی باشد, اما در مثال اول که از جایگاه فیزیکی یک موش صحبت شده است که در زیر پیانو قرار گرفته است می توانیم از کلمه underneath نیز استفاده کنیم.

کلمه beneath

از کلمه beneath در متون ادبی و رمان ها استفاده می شود. مثال زیر این موضوع را نشان می دهد.

The ship sank slowly beneath the waves.

یکی دیگر از کاربردهای جذاب کلمه beneath در استفاده شدنش در کنار اسم های انتزاعی و یا abstract noun ها می باشد. در این کاربرد fixed expression های زیادی وجود دارند که می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید. مثال زیر دو مورد از آن ها را نشان می دهند.

He acts as if I was beneath his notice. (= not worth considering)

Her behaviour is beneath contempt. (= really disgraceful)

استفاده از کلمات به عنوان قید

کلمه below می‌تواند به عنوان یک قید و یا adverb مورد استفاده قرار بگیرد. این موضوع در مثال زیر نشان داده شده است.

We looked over the cliff at the waves crashing on the rocks below.

کلمه under می تواند به عنوان یک adverb particle در کنار بعضی از فعل ها مورد استفاده قرار بگیرد. مثال زیر این موضوع را نشان می دهد.

A lot of businesses are going under because of the economic crisis.

در شرایطی نیز به جای استفاده کردن از این دو کلمه، از کلمه underneath به عنوان یک قید استفاده می‌کنیم. این موضوع در مثال زیر نشان داده شده است.

I can’t take my sweater off – I haven’t got anything on underneath. (NOT … anything on under.)

در کتاب ها و مقالات استفاده کردن از عبارت see below یعنی مواردی که در قسمت بعد آمده‌اند را ببینید و استفاده کردن از عبارت see above یعنی عباراتی که در قسمت قبل آمده اند را ببینید و نهایتاً استفاده کردن از عبارت see over یعنی صفحه بعد را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *