زمان آینده کامل استمراری Future Perfect Continuous Tense در زبان انگلیسی

زمان آینده کامل استمراری (Future Perfect Continuous Tense)

در این مقاله که آخرین قسمت از سری آموزش زمان های زبان انگلیسی در رابطه با زمان آینده کامل استمراری Future Perfect Continuous Tense در زبان انگلیسی صحبت خواهیم کرد. در قسمت های قبلی در رابطه با زمان آینده کامل صحبت کردیم. توصیه می کنیم حتما مقاله مربوط به زمان آینده کامل و یا Future Perfect Tense را مطالعه بفرمایید. در این قسمت نیز در ابتدا کاربرد اصلی زمان آینده کامل استمراری را بررسی کرده و سپس فرم جملات آن را خدمت شما ارائه خواهیم داد.

حقیقت امر این است که زمان آینده کامل استمراری کمتر در صحبت کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشتر کاربرد آن در نوشتار می باشد.

کاربرد: صحبت کردن در رابطه با اتفاقی که هنوز آغاز نشده است اما در آینده آغاز خواهد شد و سپس کامل پیدا خواهد کرد

یکی از مهمترین کاربردهای زمان حال کامل استمراری صحبت کردن در رابطه با اتفاقی است که در حال حاضر اتفاق نیفتاده است اما در آینده اتفاق افتادن آن رقم خواهد ‌خورد و برای مدتی به طور مستمر ادامه پیدا خواهد کرد و پس از آن کامل و یا Perfect خواهد شد. مثال هایی که در قسمت زیر مشاهده می کنید این موضوع را نشان می دهند.

To talk about an action that are not finished now but will be finished in the future

On Friday I’ll have been staying here for a week.

By the time the train comes, I’ll have been waiting for 3 hours.

در مثال اول گفته شده است که وقتی روز جمعه بیاد، من برای یک هفته است که اینجا مانده ام. این جمله به این معنی است که در روز جمعه مدت زمان اقامت من در این مکان به یک هفته کامل خواهد رسید. متاسفانه به دلیل عدم وجود یک زمان معادل با زمان آینده کامل استمراری در زبان فارسی نمی‌توان آن را به درستی به فارسی ترجمه کرد. در مثال دوم گفته شده است که زمانی که قطار از راه برسد، من برای سه ساعت است که اینجا منتظر مانده ام. در واقع در زمان رسیدن قطار مدت زمان انتظار شخص به سه ساعت کامل خواهد رسید.

فرم جملات زمان آینده کامل استمراری

شبیه دیگر زمان هایی که در این سری آموزشی بررسی کردیم زمان آینده کامل استمراری نیز برای ساختن جملات خود از ساختار خاص خود استفاده می کند که در این قسمت به آنها می‌پردازیم. برای ساختن جملات خبری در زمان آینده کامل استمراری کافی است که پس از فاعل جمله عبارت will have been و سپس فعل ing دار جمله را قرار بدهید. این موضوع در مثال زیر نشان داده شده است.

Subject + will have been + Verb – ING
I’ll have been working here for 3 years in April.

برای ساختن جملات منفی کافی است که پس از will have been کلمه not را قرار بدهید. البته شکل کوتاه شده will not را به صورت won’t نیز می نویسیم. این موضوع در مثال زیر نشان داده شده است.

Subject + won’t have been + Verb – ING
I won’t have been working here for 3 years in April.

نهایتاً برای سوالی کردن یک جمله در زمان آینده کامل استمراری کافی است کلمه will را به ابتدای جمله منتقل کرده و دیگر قسمت ‌های جمله را بدون تغییر بنویسیم.

Will + Subject + have been + Verb – ING?
Will you have been working here for 3 years in April?

در این سری آموزشی در رابطه با دوازده زمان زبان انگلیسی صحبت کردیم. برخی از این زمان‌ ها معادل هایی در زبان فارسی دارند و به همین دلیل فهم آنها برای زبان آموزان فارسی زبان ساده است. اما برخی از این زمان ‌ها نیز در زبان فارسی معادلی ندارند و از همین جهت درک کردن آنها کمی دشوار می باشد. در پایان امیدواریم که این سری آموزشی مورد توجه تمامی دوستان قرار گرفته باشد. ضمناً می توانید از دیگر آموزش هایی که به صورت رایگان بر روی وب سایت کاردوآنلاین منتشر می‌شوند نیز استفاده کنید. به منظور مشاهده ی سرفصل تمام دروس مربوط به این سری آموزش به مطلب آموزش رایگان زمان ها (Tenses) در زبان انگلیسی رجوع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *