بانک مقالات آموزش رایگان گرامر و دستور زبان انگلیسی

در یادگیری زبان انگلیسی نقش دستور زبان و گرامر می‌تواند بسیار مهم باشد. یکی از مواردی که می تواند درک شما از زبان انگلیسی و جملات را به شدت افزایش دهد، داشتن آگاهی نسبت به قواعد گرامری است. بنابراین تمامی کسانی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، بایستی از لحاظ زمانی سرمایه گذاری قابل توجهی را بر روی یادگیری گرامر زبان انگلیسی انجام بدهند.

گرامر زبان انگلیسی چیست؟

به بیان ساده گرامرمجموعه ای از قواعد و قوانین است که با استفاده از آن می توانیم از نحوه کار کردن یک زبان آگاهی پیدا کنیم. با کسب درکی مناسب از گرامر می توانیم جملات زبان انگلیسی را فهمیده و نقش هر کدام از کلمات را نیز بهتر درک کنیم. در واقع گرامر قوانینی را تعریف می‌کند که بر اساس آنها کلمات مورد استفاده قرار می گیرند. بدون داشتن آگاهی نسبت به این قواعد، فهمیدن آنچه که نوشته شده و یا گفته می‌شود دشوار است. البته یادگیری گرامر زبان انگلیسی لزوماً به معنی حفظ کردن و بخاطر سپردن قواعد گرامری موجود نیست. یکی از موضوعات مهم در یادگیری گرامر، فهمیدن الگو هایی است که در زبان مورد نظر وجود دارند. اگر زبان آموزان بتوانند درک مناسبی از این الگوها را به دست بیاورند به سادگی می‌توانند جملات نوشته شده و یا گفته شده را بفهمند. ضمناً با کسب درکی از این الگوها، دیگر نیازی به نگران بودن در رابطه با فراموش کردن قواعد مختلف از قبیل؛ به هم بستن اسم ها و یا تشکیل دادن صفت های مقایسه ای و… نخواهیم بود.

اهمیت گرامر در زبان انگلیسی

همانطور که گفته شد یادگیری قواعد زبان انگلیسی یک موضوع پراهمیت است. در واقع زبان آموزان نیاز دارند که قواعد دستوری زبان انگلیسی را به خوبی درک کرده تا بتوانند به زبان انگلیسی صحبت کنند، بنویسند و یا متن ها نوشته شده و مکالمات موجود را درک کنند. یکی از موضوعات بسیار مهم که می تواند در یادگیری گرامر بسیار تاثیر گذار باشد. تمرین کردن مکرر است. به طور ساده اگر نیاز به یادگیری چیزی دارید باید مرتباً آن را تمرین کنید. پس اگر قصد دارید که بتوانید از قواعد دستوری درست استفاده کنید و در مکالمات خود آن ها را به کار ببندید، بایستی مرتبط با آنها تمرین کنید. گوش کردن می تواند یک روش بسیار تاثیرگذار در یادگیری گرامر باشد. دلیل این موضوع نیز آن است که با گوش کردن به محتوا های صوتی مرتباً قواعد دستوری زبان انگلیسی در جملات برای شما تکرار می‌شوند. این تکرار به تثبیت شدن قواعد در حافظه بلند مدت شما کمک بسیار زیادی می کند.

یادگیری گرامر به درک کردن بهتر زبان انگلیسی کمک می کند.

همانطور که گفته شد یادگیری گرامر لزوماً به معنی بخاطر سپردن قواعد دستوری نیست. با یادگیری گرامر شما در واقع درک عمیق تری از کلمات، ساختار جملات و عملکرد هر کدام از اجزای تشکیل دهنده آنها کسب خواهید کرد. یادگیری گرامر به کسب درک مناسب تری نسبت به زبان انگلیسی منجر می‌شود. این موضوع کمک می کند تا بتوانید نحوه تشکیل شدن جملات را نیز بهتر بفهمید. با استفاده کردن از قواعد دستوری مقالات و نوشتار ها را بهتر خواهید فهمید. ضمناً قواعد دستوری زبان انگلیسی اغلب در مکالمات روزمره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین با مطالعه کردن گرامر شما درک خود نسبت به مکالمات روزمره را نیز تقویت می کنید.

به همین دلیل در این قسمت از وبسایت کاردوآنلاین مجموعه مقالات آموزش گرامر زبان انگلیسی برای شما در نظر گرفته ایم. هر کدام از این مقالات به موضوعی کاربردی در رابطه با قواعد دستوری زبان انگلیسی پرداخته است. ضمناً سعی کرده ایم که با ارائه مثال های مختلف، مفهوم مورد نظر را بهتر منتقل کنیم. از همین جهت مطالعه کردن این مقالات را به تمامی شما عزیزان علاقه مند به یادگیری زبان انگلیسی توصیه می کنیم.

موضوع ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *