کلاس خصوصی تافل (TOEFL) در شیراز

در این قسمت قصد داریم در رابطه با کلاس های حضوری و آنلاین آمادگی شرکت در آزمون زبان انگلیسی تافل توسط گروه آموزشی کاردوآنلاین و تحت نظارت استاد مرتضی گیتی برگزار می­گردند، صحبت کنیم. امیدواریم که شما عزیزان نیز با شرکت در این دوره­ های آموزشی موفقیت خود در آزمون زبان انگلیسی تافل را تضمین کنید.

کلاس حضوری و آنلاین تافل در شیراز

کلاس­های آمادگی شرکت در آزمون زبان انگلیسی تافل اینترنتی و یا حتی کاغذی، به صورت حضوری در شهر شیراز و یا به صورت آنلاین از تمامی نقاط کشور و یا حتی خارج از ایران توسط گروه آموزشی کاردوآنلاین تحت نظارت مستقیم استاد مرتضی گیتی برگزار می‌گردند. گفتنی است که در برگزاری این کلاس­های آموزشی از جدیدترین و برترین منابع آمادگی آزمون به منظور به حداکثر رساندن سطح توانمندی زبان آموزان استفاده می­گردد. در ادامه قصد داریم در رابطه با آزمون زبان انگلیسی تافل صحبت کنیم.

آشنایی با آزمون تافل

آزمون زبان انگلیسی تافل که مخفف Test of English as a Foreign Language می­باشد، یک آزمون استاندارد شده برای سنجش سطح توانمندی افراد در زبان انگلیسی به حساب می­آید. این آزمون زبان انگلیسی برای آن دسته از افرادی تنظیم شده است که زبان مادری آنها انگلیسی نمی­باشد و قصد دارند در دانشگاه­های انگلیسی زبان به ادامه تحصیل بپردازند. مدرک آزمون زبان انگلیسی تافل توسط بسیاری از موسسات آموزشی و علمی و حتی شغلی پذیرفته می­شود. آزمون زبان انگلیسی تافل امروزه به عنوان یکی از دو آزمون برتر سنجش سطح زبان انگلیسی افراد از سرتاسرجهان شناخته شده است. این آزمون توسط سازمان ETS که مخفف Educational Testing Service می­باشد، برگزار و مدیریت می‌شود. سازمان ETS یک سازمانی است که مسئولیت اصلی آن طراحی و مدیریت کردن آزمون­های بین­المللی می­باشد. موسسه ETS گزارش‌های امتیاز شما در آزمون زبان انگلیسی تافل را به صورت مستقیم به موسسات و یا سازمان­های مدنظر اعلام می‌کند. مدرک آزمون زبان انگلیسی تافل به مدت دو سال اعتبار خواهد داشت.

آزمون تافل اینترنتی TOEFL iBT

در اواخر سال 2005 نسخه مبتنی بر اینترنت تافل که تخت عنوان TOEFL Internet Base Test و یا به صورت کوتاه iBT معرفی شد، جایگزین نسخه های CBT و PDT گردید. نسخه CBT که مخفف Computer Base Test می باشد با استفاده از یک کامپیوتر به برگزاری آزمون تافل می‌پرداخت. نسخه PDT که مخفف Paper Based Test نیز می­باشد، امروزه در برخی از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما نکته بسیار مهم اینکه تافل iBT امروزه به عنوان نسخه اصلی فراگیر آزمون زبان انگلیسی تافل در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می­گیرد. این آزمون امروزه در کشورهایی از قبیل کانادا، امریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی به رسمیت شناخته می‌شود. در سپتامبر سال ۲۰۰۶ آزمون TOEFL CBT به صورت کامل کنار گذاشته شد و TOEFL iBT جایگزین آن گردید. قبل از معرفی TOEFL iBT داوطلبین می­بایست ماه­ها منتظر فرصت برای شرکت در آزمون می‌ماندند. خوشبختانه با معرفی شدن TOEFL iBT امروزه بسیاری از افراد می‌توانند در عرض یک تا ۴ هفته در بسیاری از کشورها در این آزمون شرکت کنند. در آزمون زبان انگلیسی TOEFL iBT بخش‌های مختلفی وجود دارند که به سنجش سطح توانمندی های مختلف داوطلبین در حوزه زبان انگلیسی می‌پردازند. در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف آزمون تافل اینترنتی خواهیم پرداخت.

بررسی بخش Reading

 بخش Reading آزمون زبان انگلیسی تافل اینترنتی از ۳ و یا ۴ متن مختلف تشکیل شده است، که هر کدام از آنها تقریباً 700 کلمه می­باشند. برای هرکدام از این متن ها 10 سوال تنظیم گردیده است. متونی مربوط به بخش Reading در مورد موضوعات علمی از قبیل زمین شناسی، اخترشناسی، تاریخ و غیره هستند. بسیاری از موضوعات مختلف، توانایی های شما از قبیل Cause and Effect و Compare and Contrast و Argumentation را در زبان انگلیسی ارزیابی می‌کنند. انواع سوالاتی از قبیل بررسی کردن Main Idea و پاسخ دادن به سوال­های مربوط به Detail و سوالات Inference و سوالات Essential Information و سوالات Sentences Insertion و سوالات مربوط به Vocabulary و سوالات مربوط به Rhetorical Purpose و غیره در بخش Reading ارائه می­گردد. علاوه بر این تکمیل کردن جدول و یا کامل کردن خلاصه متون نیز نوعی دیگر از سوالات هستند که در آزمون زبان انگلیسی تافل اینترنتی ارائه می‌شوند.

بررسی بخش Listening

در بخش Listening از آزمون تافل اینترنتی، سوال­های مختلفی را بر روی دو تا سه مکالمه و ۵ تا ۷ کنفرانس علمی دریافت خواهید کرد. بر روی مکالمات ۵ سوال و بر روی کنفرانس‌ها که تحت عنوان Lecture نیز شناخته می‌شوند، 6 سوال را دریافت می­کنید. هر کدام از مکالمه ها 2 تا 3 دقیقه و هر کدام از Lecture ها، ۴ تا ۶ دقیقه زمان خواهند برد. مکالمه ها اغلب بین یک دانشجو و یک استاد و Lecture ها به صورت تک نفره در مورد سخنرانی یک استاد در مورد یک موضوع تک خواهد بود. طبیعتا هر کدام از مکالمه ها و یا Lecture ها فقط یک بار شنیده می‌شوند. داوطلبین می توانند در زمان گوش کردن به صوت­های مربوط به مکالمات و Lectureها نت­برداری کنند و پس از پایان یافتن متن Listening، سوال‌ها پرسیده می‌شوند. سوالات بخش Listening در مورد Main Idea و جزئیات مختلف و همچنین در رابطه با ارتباط بین ایده‌هایی که بررسی شده­اند، می باشد. طبیعتا سازماندهی کردن اطلاعات مربوط به هر کدام از مکالمه­ها و یا Lecture ها می‌توانند شانس شما برای کسب حداکثر موفقیت را افزایش بدهند.

بررسی بخش Speaking

بخش Speaking شامل چهار Task مختلف می باشد. Task یک به صورت مستقل و یا Independent و Taskهای دوم و سوم و چهارم به صورت یکپارچه و یا Integrated ارائه می شود. در Task اول داوطلبین می­بایست به یک سوال معمولی در رابطه با موضوعات بسیار آشنا پاسخ بدهند. این Task قصد دارد که توانایی افراد در صحبت کردن فی­البداهه و رساندن معنای مورد نظر خود را ارزیابی کند. در Task دوم و چهارم داوطلبین یک متن کوتاه را می­خوانند و سپس به یک سخنرانی علمی در رابطه با همان متن و یا حتی یک مکالمه در مورد همان متن گوش می­دهند. پس از انجام این کار داوطلبین می­بایست به یک سوال با تاکید کردن اطلاعات مربوط به متن خوانده شده و Listening مورد نظر پاسخ بدهند.

در Task سوم نیز داوطلبین می­بایست به یک سخنرانی علمی گوش داده و سپس به یک سوال در مورد آن سخنرانی پاسخ بدهند. طبیعتا در Taskهایی که به صورت Integrated تنظیم می‌شوند، توانمندی زبان آموزان در پاسخ دادن به سوالات مختلف و ترکیب کردن اطلاعات متنوع ارزیابی می­گردد. داوطلبین می­توانند در زمان گوش کردن و یا خواندن متون نت­برداری کرده و سپس از نکات نوشته شده در پاسخ دادن استفاده کنند. علاوه بر این موضوع، قبل از پاسخ دادن به سوالات مربوطه داوطلبین می­توانند مدتی کوتاه را صرف آماده شدن کنند. پاسخ ها به صورت دیجیتال ضبط شده و به شبکه امتیازدهی آنلاین موسسه ETS که تحت عنوان Online Scoring Network که به صورت کوتاه OSN نیز گفته می­شود، ارسال می شود و توسط ۳ تا ۶ متخصص که تحت عنوان Rater نیز شناخته می شوند، امتیازدهی می گردند.

بررسی بخش Writing

در بخش Writing توانمندی داوطلبین در حوزه نوشتارهای علمی زبان انگلیسی ارزیابی می‌گردند. این بخش از دو سوال مختلف که یکی از آنها Integrated و یکی دیگر از آن ها Independent هستند، تشکیل شده است. در بخش Integrated داوطلبین ابتدا یک متن در رابطه با یک موضوع علمی را خوانده و سپس به یک سخنرانی در رابطه به همان موضوع گوش می‌دهند. پس از انجام این کار داوطلبین می­بایست خلاصه ای از نکات مهم مربوط به متن مورد نظر و سخنرانی مربوطه را ارائه دهند. لحاظ کردن نکات بسیار اساسی و همچنین ایجاد ارتباط بین نکات مهم مربوط به سخنرانی و متن مطالعه شده، باعث افزایش نمره شما خواهد شد. و اما در سوال Independent داوطلبین می بایست یک انشا و یا Assay را در رابطه با یک موضوع خاص نوشته و با استفاده از روش‌های مختلف، نظر خود را بیان کرده و از آن حمایت کنند. پس از انجام این کار پاسخ‌ها به ETS OSN ارسال شده و توسط متخصص و یا همان Rater ارزیابی می‌گردند.

 آزمون تافل کاغذی TOEFL PDT

آزمون تافل کاغذی که تحت عنوان TOEFL Paper Delivered Test شناخته می شود، امروزه در بسیاری از کشورها که امکان استفاده از اینترنت را ندارند به عنوان یک معیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آزمون از بخش هایی از قبیل Listening و Reading و Writing تشکیل شده ­اند. نحوه امتیازدهی آن شبیه به تافل اینترنتی می­باشد. یکی از تفاوت‌های TOEFL PDT با TOEFL iBT در این است که در استفاده کردن از تافل کاغذی نمره مجموع به شما ارائه نمی‌شود. دقت کنید که TOEFL Paper Based Test تا سال ۲۰۱۷ در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می­گرفت و پس از آن با TOEFL Paper Delivered Test جایگزین شد. مدرک این آزمون نیز فقط به مدت دو سال اعتبار دارد. در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف آزمون TOEFL Paper Delivered Test می­پردازیم.

بررسی بخش Listening

این بخش که به مدت زمان ۳۰ تا ۴۰ دقیقه به طول می­انجامد شامل سه قسمت مختلف است. قسمت اول شامل ۳۰ سوال در رابطه با مکالمات کوتاه و قسمت دوم شامل ۸ سوال در رابطه با مکالمات طولانی‌تر است. نهایتاً در قسمت سوم ۱۲ سوال در رابطه با سخنرانی­ها و کنفرانس­ها را خواهید شنید. نکته جالب توجه اینکه در بخش Listening برخی از سوالاتی که دشوارتر هستند دارای دو امتیاز می‌باشند.

بررسی بخش Structure and Written Expression

در این بخش که به مدت زمان ۲۵ دقیقه به طول خواهد انجامید، شما می بایست ۱۵ سوال را در رابطه با کامل کردن جملات به صورت صحیح و ۲۵ سوال را در رابطه با تشخیص دادن خطای گرامری جملات مختلف حل کنید. در این بخش نیز سوالات دشوارتر دارای دو امتیاز هستند.

بررسی بخش Reading Comprehension

این بخش که به مدت زمان ۵۵ دقیقه به طول خواهد انجامید شامل ۵۰ سوال بر روی متون مختلفی هستند. در این قسمت نیز سوالات دشوارتر دو امتیاز دارند.

بررسی بخش Writing

 این بخش به مدت زمان ۳۰ دقیقه به طول خواهد انجامید و داوطلبین می بایست در آن یک انشاء و یا Assay که شامل ۲۵۰ تا ۳۰۰ کلمه می­باشد را بنویسند. اصطلاحا به این بخش Test of written English یا TWE می‌گویند.

آزمون TOEFL Junior

این آزمون نیز توسط سازمان ETS به منظور سنجش سطح توانمندی افراد بزرگتر از ۱۱ سال برگزار می­گردد. این آزمون در دو نسخه TOEFL Junior Standard که بر روی کاغذ و TOEFL Junior Comprehensive که بر روی کامپیوتر برگزار می­گردد، اجرا می‌شود. آزمون زبان انگلیسی TOEFL Junior Standard شامل سه بخش با عناوین Reading Comprehension و Listening Comprehension وLanguage Form and meaning می­باشد این در حالی است که آزمون TOEFL Junior Comprehensive شامل چهار بخش با عناوین Reading Comprehension و Listening Comprehension ،Speaking و Writing می­باشد. داوطلبینی که در آزمون TOEFL Junior شرکت می­کنند یک مدرک بین­المللی را دریافت می‌کنند و امتیاز آنها بر اساس Common European framework of references for languages و یا به صورت کوتاه CEFR محسوب می­شود.

آزمون TOEFL ITP

 آزمون زبان انگلیسی TOEFL ITP که مخفف Institutional Testing Program می­باشد، یک آزمون مبتنی بر کاغذ است که از محتواهای علمی برای سنجش سطح توانمندی افراد غیر انگلیسی زبان در زبان انگلیسی استفاده می‌کند. در این آزمون از سوالات مربوط به آزمون­های قبلی تافل به منظور تعیین سطح پیشرفت، ارزیابی و موارد مشابه استفاده می‌گردند. نحوه امتیازدهی، قالب آزمون و همچنین محتوای این نسخه از تافل شبیه به TOEFL PDT خواهد بود. تفاوت اصلی با TOEFL PDT در این است که بخش TWE و یا همانTest of written English لحاظ نشده است. علی­رغم اتفاقی که برای TOEFL iBT و TOEFL PDT رخ می­دهد در آزمون TOEFL ITP نیازی به شرکت کردن در یک موسسه رسمی وجود ندارد به عبارت دیگر برگزاری این آزمون به صورت درونی توسط موسسات مختلف انجام می‌شود. برای این آزمون دو سطح مختلف تعریف گردیده است سطح اول تحت عنوان LEVEL1 (Intermediate to Advanced و سطح دوم با عنوان LEVEL2 (High Beginning to Intermediate تنظیم شده است. امتیاز داوطلبین در آزمون TOEFL ITP نیز بر اساس CEFR تنظیم می­شود و یک مدرک نیز به داوطلبین ارائه خواهد شد.

نحوه نمره ­دهی در آزمون تافل

 نحوه نمره­دهی و امتیازبندی داوطلبین در آزمون زبان انگلیسی تافل نیز بسیار حائز اهمیت است. در این بخش نحوه امتیازدهی در آزمون TOEFL iBT را بررسی خواهیم کرد. امتیاز داوطلبین در آزمون زبان انگلیسی تافل اینترنتی بر روی یک مقیاس که از عدد صفر تا 120 تنظیم شده است، ارائه می­گردد. هر کدام از ۴ بخش آزمون یک امتیاز از صفر تا ۳۰ را دریافت می‌کنند و نهایتاً با جمع زدن امتیاز داوطلبین در هر کدام از این قسمت ها نمره نهایی محاسبه خواهد شد. هر کدام از سوالات بخش Speaking در ابتدا یک نمره بین صفر تا 4 و هرکدام از سوالات بخش Writing یک نمره از صفر تا 5 را دریافت خواهند کرد. پس از انجام این کار این نمرات بر روی مقیاس صفر تا 30 تغییر خواهند کرد.

نحوه امتیاز دهی در آزمون TOEFL Paper Based Test

آزمون زبان انگلیسی TOEFL PDT نیز امتیازی بین صفر تا 677 را برای داوطلبین در نظر می­گیرد. داوطلبین در بخش­های مختلف آزمون نیز امتیاز خاص خود را دریافت می­کنند. بخش Listening امتیاز بین صفر تا ۶۸ و بخش Structure امتیاز بین صفر تا ۶۸ و نهایتا بخش Reading امتیاز بین صفر تا 67 را برای داوطلبین در نظر می گیرد. حداقل امتیاز ممکن برای آزمون ۳۱۰ است که معادل ۳۱ امتیاز برای هر کدام از بخش ها می­باشد.

داستان های موفقیت زبان آموزان

زبان­آموزان مختلفی با شرکت کردن در کلاس­های آموزشی وب سایت کاردوآنلاین در رابطه با آزمون زبان انگلیسی تافل توانسته­اند موفقیت چشمگیری را کسب کنند. امید است که شما عزیزان نیز در صورت تمایل به شرکت در آزمون تافل در این دوره های آموزشی شرکت کرده و شانس خود برای کسب حداکثر نمره را تقویت کنید. در کلاس های آمادگی آزمون تافل وب سایت کاردوآنلاین از مدرن ترین و به روز ترین منابع آموزشی استفاده می‌شود.

تعیین سطح، مشاوره و شرکت در کلاس ها

به منظور شرکت در کلاس­ها ابتدا نیاز به آزمون تعیین سطح خواهید داشت. در آزمون تعیین سطح مشاوره­ای نیز دریافت خواهید کرد تا بتوانید مسیر پیش روی خود را بهتر درک کرده و تصمیم مناسبی را اتخاذ کنید. به منظور شرکت کردن در کلاس­ها و کسب اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با شماره تماس 09178169907ارتباط برقرار کنید.