روش Intensive Reading: شاه کلید تقویت گرامر زبان انگلیسی

تقویت گرامر زبان انگلیسی

در این مقاله از وب سایت کاردوآنلاین قصد دارم در رابطه با روش Intensive Reading: شاه کلید تقویت گرامر زبان انگلیسی صحبت کنم. روش Intensive Reading یکی از تکنیک های بسیار مهم در روند یادگیری زبان انگلیسی صحبت کنم. چیزی که اغلب زبان آموزان به آن دقت نمی کنند در حالی که یکی از مهمترین موارد و روش های آموزش زبان انگلیسی است.

روش Intensive Reading: شاه کلید تقویت گرامر زبان انگلیسی

یکی از مهمترین دغدغه‌های همه زبان آموزان یاد گرفتن گرامر زبان انگلیسی و یا افزایش دایره واژگان شان می باشد. چیزی که برای انجام آن اغلب به روش‌های اشتباهی از قبیل کد کردن کلمات و یا مطالعه کردن کتاب های گرامر می پردازند. دقت کنید که حرف من در این مقاله این نیست که این روش ها به کلی اشتباه هستند اما اگر شما می خواهید زبان انگلیسی را با روش موثرتر یاد بگیرید بهتر است به خواندن ادامه بدهید.

 در روند یادگیری زبان انگلیسی و افزایش دایره واژگان و دانش گرامر می‌توانید از تکنیک Intensive Reading استفاده کنید. این روش در کنار یک روش دیگر با عنوان Extensive Reading مورد استفاده قرار می گیرد. در رابطه با Extensive Reading در یک مقاله دیگر حتماً با شما صحبت خواهم کرد. در روش Intensive Reading شما یک متن را با تمرکز تمام و با هدف فهمیدن دقیق معنی تک تک کلمات و جمله ها می خوانید. این روش در مقایسه با Extensive Reading است که در آن شما یک متن را برای فهمیدن مطالب به صورت کلی می خوانید تا توانید اعتماد به نفس خود در زبان انگلیسی افزایش بدهید و از خواندن آن متن هم لذت ببرید. هرچند که Extensive Reading یک تکنیک بسیار مناسب است اما برای درک هرچه بهتر زبان انگلیسی و فهمیدن گرامر زبان انگلیسی تکنیک Intensive Reading می تواند بهتر عمل کند.

در روش Intensive Reading بسیاری از روش‌های مختلف را می توانید به کار ببندید. بعضی از آنها را به صورت تیتر وار در قسمت زیر برای شما قرار داده ام.

تکنیک اول: شناختن کلمات کلیدی

در یک متن زبان انگلیسی شاید نیاز نباشد که تمامی کلمات را بفهمید و یا درک کنید اما درک کردن و شناختن کلمات کلیدی موضوع بسیار مهمی است. اینکه منظور از فهمیدن معنی یک کلمه چه چیز می باشد را در یک مقاله دیگر حتماً با شما در میان خواهم گذاشت.

تکنیک دوم: تمرین کردن با معنی کلمات

در این تکنیک می‌توانید با روش‌های مختلف با معنی کلمات تمرین کنید و سعی کنید که معنی آن ها را تا حدودی حدس بزنید. دقت کنید که در خواندن یک متن همیشه به این قضیه عادت کنید که به محض دیدن یک کلمه ناآشنا به سراغ دیکشنری نروید و در ابتدا سعی کنید معنی آن کلمه را حدس بزنید.

تکنیک سوم: نوشتن خلاصه پس از خواندن متن

به منظور یک تمرین دیگر توصیه می کنم بعد از اینکه یک متن را خواندید حتماً از آن یک خلاصه تهیه کنید و آن خلاصه را به شخصی بدهید تا بتواند برای شما آن را تصحیح کند.

تکنیک چهارم: تمرین کردن با معلم زبان

اگر بتوانید متن انتخاب شده خود را با یک معلم زبان و یا هر کس دیگری که زبان انگلیسی اش بهتر از شماست بخوانید بسیار به یادگیری خود کمک خواهید کرد. این موضوع باعث می‌شود تا گرامر ها و کلمات ناآشنا را بهتر درک کنید.

تکنیک پنجم: صحبت کردن درمورد متن انتخاب شده

یکی دیگر از روش هایی که در Intensive Reading به شما توصیه می کنم این است که متن انتخاب شده خود را با یک دوست که وی هم در حال یادگیری زبان انگلیسی است مطرح کرده و در رابطه با آن صحبت کنید. این موضوع باعث می‌شود که قسمت‌های ناآشنای متن برای شما شفاف تر بشود.

تکنیک ششم: انتخاب صحیح متن مورد نظر

آخرین نکته اینکه در روشIntensive Reading  حتماً می بایست که متن انتخاب شده کوتاه باشد. اگر در این روش از متن های طولانی استفاده کنید خیلی زود دلسرد خواهید شد. این موضوع نیز در مقایسه با روش Extensive Reading است که در آن متن انتخاب شده باید طولانی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *