زمان گذشته کامل Past Perfect Tense در زبان انگلیسی

زمان گذشته کامل (Past Perfect Tense)

در این قسمت از سری آموزش زمان های زبان انگلیسی از وب سایت کاردوآنلاین در رابطه با زمان گذشته کامل Past Perfect Tense در زبان انگلیسی صحبت می‌کنیم. به زمان گذشته کامل در زبان فارسی ماضی بعید نیز می گویند. شبیه به عادت هر قسمت ابتدا به بررسی کاربردهای مربوط به زمان گذشته ساده پرداخته و سپس فرم جملات آن را بررسی می‌کنیم.

در همین ابتدای کار خدمت شما عرض کنم که هم زمان حال کامل یعنی همان Present Perfect Tense و هم زمان گذشته کامل یعنی Past Perfect Tense مربوط به زمان گذشته می باشند و شباهت ها و نقاط تمایزی دارند. بنابراین توصیه می کنم در ابتدای کار حتماً مقاله مربوط به زمان حال کامل Present Perfect Tense را مطالعه کنید. در ادامه در رابطه با کاربردهای مربوط به زمان گذشته کامل صحبت می کنیم.

کاربرد اول: صحبت کردن در رابطه با اتفاقی که در گذشته رخ داده است و تا یک اتفاق دیگر در گذشته ادامه پیدا کرده است

یکی از کاربردهای بسیار مهم و شاید گیج کننده ی زمان گذشته کامل صحبت کردن در رابطه با یک اتفاق در گذشته و رابطه آن با یک اتفاق دیگر در گذشته می باشد. به عبارت دیگر، اگر بخواهیم در رابطه با اتفاقی صحبت کنیم که در گذشته رخ داده است و برای مدتی ادامه پیدا کرده اما دقیقاً قبل از یک اتفاق دیگر که آن هم در گذشته بوده است متوقف شده است از زمان گذشته کامل استفاده می ‌کنیم.

to talk about something started in the past and still continued to a given time in the past

I had learned English for 10 years.

کاربرد دوم: صحبت کردن در رابطه با اتفاقی که در گذشته رخ داده است و دقیقاً قبل از یک اتفاق دیگر در گذشته خاتمه پیدا کرده است

در این کاربرد اتفاق اول یعنی اتفاقی که در گذشته دور اتفاق افتاده است را با زمان حال گذشته کامل و اتفاق دوم یعنی آنکه در گذشته نزدیک رخ داده است را با زمان گذشته ساده Past Simple Tense بیان می‌کنیم. البته این یک قانون کلی است و استثناهایی نیز برای آن وجود دارد.

to talk about something happened before another action in the past

My mom had come home before it rained.

در رابطه با زمان گذشته کامل باز هم خدمتتان عرض می‌کنم که در زمان گذشته کامل بحث بر سر ارتباط اتفاق ‌هایی که در گذشته افتاده اند و ارتباط آنها با یکدیگر است. مثالی که در قسمت زیر می بینید نحوه استفاده کردن از این زمان در این کاربرد را نشان می دهند.

موضوع دیگر اینکه زمان گذشته کامل کاربردهای دیگری نیز دارد که در این قسمت ما در رابطه با مهمترین آنها صحبت کردیم.

فرم جملات زمان گذشته کامل

حال به بررسی فرم مربوط به جملات زمان گذشته کامل می پردازیم. جملات زمان گذشته کامل شبیه دیگر زمان ‌ها هم به صورت خبری، هم منفی و هم سوالی می‌آیند. ساختن جملات خبری بسیار ساده است. در ابتدا، فاعل جمله را می نویسیم و سپس از فعل had استفاده می‌کنیم و پس از آن شکل سوم فعل اصلی و یا همان Past Participle را قرار می دهیم. فعل های با قاعده پس از اضافه شدن ed به آخرشان تبدیل به شکل Past Participle می شوند. برای مثال فعل watch که به صورت watched نوشته می‌شود. اما برای فعل های بی قاعده باید فرم Past Participle آنها را حفظ کنیم. برای مثال شکل Past Participle فعل go همان gone می باشد. مثالی که در قسمت زیر مشاهده می کنید نحوه نوشتن یک جمله خبری در زمان گذشته کامل را نشان می دهد.

Subject + had + Past Participle

She had done her homework when I came.

برای منفی کردن یک جمله خبری که در زمان گذشته ساده نوشته شده است کافی است که not را پس از had اضافه کنیم. این موضوع در قسمت زیر نشان داده شده است.

Subject + had + not + Past Participle
Had not = hadn’t

She hadn’t done her homework when I came.

و نهایتاً برای تبدیل کردن یک جمله خبری به یک پرسش کافیست که had را به ابتدای جمله منتقل کنیم. این موضوع در قسمت زیر نشان داده شده است.

Had + Subject + Past Participle?

Had she done her homework when you came?

زمان گذشته کامل و یا همان Past Perfect Tense یکی از زمان های پرکاربرد در زبان انگلیسی است که همه زبان آموزان باید آن را فرا بگیرند. در استفاده کردن از زمان گذشته کامل بحث بر سر ارتباط بین اتفاقاتی است که همگی در گذشته رخ داده اند. در این مقاله به بررسی کاربردهای آن و سپس معرفی فرم های مربوط به جملات مختلف زمان گذشته کامل پرداختیم. به منظور مشاهده ی سرفصل تمام دروس مربوط به این سری آموزش به مطلب آموزش رایگان زمان ها (Tenses) در زبان انگلیسی رجوع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *