آزمون GRE زبان انگلیسی چیست؟

آزمون GRE زبان انگلیسی

دانشگاه های آمریکا و برخی از دانشگاه‌های بسیار معتبر کشورهای دیگر (عمدتا کانادا) نمره‌ی این امتحان را به عنوان یکی از مدارکِ درخواستِ پذیرش در مقاطع بالاتر از کارشناسی لازم دارند.

نوع عمومی امتحان GRE شامل سه بخش می‌باشد:

  •   Quantitative (ریاضیات)
  •   Verbal (واژه)
  •   Analytical Writing (بخش نوشتاری)

بخش ریاضیات این امتحان ساده و در حد کتاب‌های دبیرستان است. نمره این بخش از 800 می‌باشد.

بخش Quantitative آزمون GRE

در این امتحان به 2 سری سوال 30 تایی برای بخش ریاضیات باید پاسخ دهید. بخشی که در این امتحان امکان غلط زدن را افزایش می دهد مربوط به بخش سوالات نموداری است که در این بخش یک نمودار داده شده و از شما چند سوال پرسیده می شود. در این بخش دقت بیشتری نمایید.

بخش Verbal آزمون GRE

تمام این امتحان در بخش واژه‌ی آن خلاصه شده است که نیاز به دانش بسیار بالایی از دایره‌ی لغات پیچیده‌ای دارد که بعضا معنی فارسی آنها نیز به گوشما نخورده است. سوالات این بخش 5 گزینه‌ای بوده و نمره منفی ندارد. این بخش شامل دو سری سوال 38 تایی می باشد کسب نمره‌ی بالای 400 از 800 در این امتحان واقعا خوب است و شما با کسب مجموع 1200 حتی در 10 دانشگاه اول آمریکا نیز شانس دارید. هر کدام از این 38 سوال در 4 فرم زیر می باشند:

  •   بخش مترادفها و متضادها: در این بخش شما باید از 5 گزینه یک کلمه را که مخالف کلمه داده شده است را علامت بزنید.
  •   بخش جای خالی: یک جمله نسبتا پیچیده داده می شود و یک یا دو جای خالی را باید با گزینه ها پر کنید.
  •   بخش تطابق لغات: دو لغت مانند (کتاب، دفتر) داده می شود. در 5 گزینه شما باید شبیه‌ترین گزینه را که ارتباط آنها مانند این جفت می باشد را پیدا نمایید.
  •   خواندن: در این بخش دو یا سه متن نسبتا پیچیده داده می شود که باید با توجه به آنها به سوالات پاسخ دهید.

بخش Analytical Writing آزمون GRE

این بخش شامل نوشتن دو انشا می باشد. انشای اول دارای 45 دقیقه و دومی دارای 30 دقیقه زمان است. در بخش اول به شما دو موضوع داده می شود که به مراتب از موضوعات تافل مشکل‌ترند. شما باید یکی را به دلخواه انتخاب کرده و برای آن انشا بنویسید. تحلیل دقیق موضوع، گرامر نسبتا پیچیده، تعداد لغات و .. در این بخش بر روی نمره شما تاثیر بسزایی دارند. نمره‌ی این بخش نیز از 6 محاسبه می شود که نمره 4 واقعا خوب است و گرفتن آن از معادل تافل آن سخت‌تر است. در بخش دوم، در حدود چند خط موضوعی توضیح داده می شود. این موضوع ظاهرا منطقی به نظر می رسد ولی در اصل این‌طور نیست و دارای اشکالاتی است که شما باید آنها را باز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *