آزمون PET زبان انگلیسی چیست؟

آزمون PET زبان انگلیسی چیست؟

در این مقاله از سایت کاردوآنلاین به امتحان PET، یکی از امتحانات زبان رایج دانشگاه کمبیریج می پردازیم. PET سرواژه كلمه های Preliminary English Test مي باشد. اين آزمون برای افرادی كه مي توانند انگليسی گفتاری و نوشتاری در سطح متوسطه به كار ببرند طراحي شده است. اين آزمون هر ساله در بيش از 80 كشور و با شركت 70000 داوطلب برگزار مي گردد. PET در سطح 2 آزمونهاي كمبريج قرار دارد.
قبولي در اين سطح نشان گر اين است كه زبان آموز مهارت های زبانی لازم برای تعامل در موقعيت های مختلف كاری و اجتماعی را در یک جامعه انگليسي زبان داراست. همانند ديگر امتحانات كمبريج، PET چهار مهارت اصلی خواندن، نوشتن، درک مطلب و مهارت بيانی، به همراه دانش لغت و گرامر زبان انگلیسی را شامل مي شود.

آزمون PET شامل سه دفترچه: Reading and Writing ,Listening و Speaking مي باشد. نمره آزمون های Reading و Writing مجموعاً 50% نمره آزمون نهایی در حالی كه آزمون های Speaking و Listening هر كدام 25% نمره آزمون را شامل مي شود.

امتحان اول: Reading & Writing (مدت زمان 1 ساعت 30 دقيقه)

Reading – ميزان توانایی درک اطلاعات از علایم و مقالات عمومی داوطلبين در اين آزمون سنجيده مي شود. داوطلبين توانایی خود را در استخراج اطلاعات از متون كوتاه به همراه درک نظر نويسنده و تأثير آنها روی خوانندگان جامعه هدف مورد ارزيابي قرار مي دند.
Writing – داوطلبين بايد قادر باشند تا موقعيت ها، نظرات و رويداد ها را شرح داده و بنويسند.

امتحان دوم: Listening (مدت زمان 30 دقيقه)

داوطبين توانایی شان را در استخراج اطلاعات از مكالمات ضبط شده با سطح دشواری متفاوت نشان مي دهند.

امتحان سوم: Speaking (مدت زمان حدود 11 دقيقه)

اين آزمون به صورت دو نفره اجرا مي شود. دو ممتحن بيان شفاهی داوطلبين، كه بايد قادر به درک و پاسخ صحيح باشند، را مورد ارزيابی قرار می دهند.

تاریخ های برگزاری آزمون PET

اين امتحان شش بار در سال در تاريخ های از پيش تعيين شده در ماه های مارس، می، ژوئن (دو بار)، نوامبر و دسامبر برگزار مي شود. امتحان PET تنها در 2400 مركز رسمی امتحانی دانشگاه كمبريج در بيش از 130 كشور دنيا انجام مي شود.  براي ثبت نام داوطلبين بايد حداقل 10 هفته زودتر از تاريخ امتحان اقدام كنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *