زمان آینده کامل Future Perfect Tense در زبان انگلیسی

زمان آینده کامل (Future Perfect Tense)

در این قسمت از سری آموزش زمان های زبان انگلیسی از وب سایت کاردوآنلاین در رابطه با زمان آینده کامل Future Perfect Tense در زبان انگلیسی صحبت می کنیم. این زمان یکی از زمان هایی است که به دلیل عدم وجود یک معادل در زبان فارسی برای آن، اغلب فهم آن برای زبان آموزان دشوار می باشد. در این قسمت به بررسی یک کاربرد اساسی از این زمان پرداخته و سپس فرم جملات خبری، منفی و سوالی آن را بررسی می ‌کنیم.

کاربرد: صحبت کردن در رابطه با اتفاقی که در آینده کامل خواهد شد

مهمترین کاربرد زمان آینده کامل صحبت کردن در رابطه با اتفاقی است که کامل شدن آن در آینده رخ خواهد داد. مثال هایی که در قسمت زیر مشاهده می کنید این موضوع را نشان می دهند.

To talk about a completed action in the future

She’ll have got here by this time next week.

My parents will have visited my by next Monday.

در واقع در این مثال از اتفاقی صحبت شده است که کامل شدن آن در آینده اتفاق می افتد. معنی کلمه Perfect در عنوان این زمان نیز به همین موضوع دلالت دارد، که کامل شدن یک اتفاق و یا Perfect شدن آن در آینده اتفاق می‌ افتد. لیستی که در قسمت زیر مشاهده می کنید حاوی کلمات و یا ساختار هایی است که اگر آنها را در یک جمله ببینید احتمالاً آن جمله به زمان آینده کامل نوشته شده است.

فرم جملات زمان آینده کامل

برای ساختن جملات خبری، منفی و همچنین سوالی در زمان آینده کامل کمی باید دقت کرد. برای ساختن جملات خبری پس از قرار دادن فاعل و سپس عبارت will have باید شکل سوم فعل و یا همان Past Participle را اضافه کنیم. افعال با قاعده با اضافه شدن ed به پایانش تبدیل به شکل Past Participle می شوند. برای مثال فعل watch به صورت watched نوشته می‌شود. اما شکل Past Participle مربوط به افعال بی قاعده را باید حفظ کنید. برای مثال شکل سوم فعل go به صورت gone میباشد.

Subject + will have + Past participle
Will = ‘ll
I’ll have done my homework by 5 pm.

به منظور ساختن یک جمله منفی با استفاده از زمان آینده کامل کافیست که پس از will در جمله مورد نظر کلمه not را قرار بدهید. البته شکل کوتاه شده will not را میتوانید به صورت won’t نیز بنویسید. این موضوع در قسمت زیر نشان داده شده است.

Subject + will not have + Past participle
will not = won’t
I won’t have done my homework by 5 pm.

و نهایتاً برای ساختن جملات سوالی کافیست که will را به ابتدای جمله منتقل کرده و دیگر قسمت ‌های جمله را بدون تغییر بنویسید. این موضوع در قسمت زیر نشان داده شده است.

Will + Subject + have + Past participle?
Will you have done your homework by 5 pm?

در این قسمت از سری آموزش زمان های زبان انگلیسی از وب سایت کاردوآنلاین زمان آینده کامل و یا Future Perfect Tense را بررسی کردیم و پس از بررسی کردن تنها کاربرد اساسی آن به بررسی فرم جملات آن پرداختیم. در قسمت های بعدی از این آموزش در رابطه با دیگر زمان‌ های موجود در زبان انگلیسی صحبت خواهیم کرد. به منظور مشاهده ی سرفصل تمام دروس مربوط به این سری آموزش به مطلب آموزش رایگان زمان ها (Tenses) در زبان انگلیسی رجوع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *