بانک زمان ها (Tenses) در زبان انگلیسی

یادگیری زمان های مختلف در زبان انگلیسی یک موضوع بسیار مهم در روند تقویت دانش گرامر زبان انگلیسی زبان آموزان به حساب میآید. داشتن درک مناسبی از زمان های مختلف و کاربرد هر کدام از آنها کمک می کند تا بتوانید در زبان انگلیسی بهتر صحبت کرده و یا بنویسید.

تعریف یک زمان و یا Tense

یک زمان و یا tense به منظور توصیف کردن شرایط زمانی است که یک اتفاق، یعنی فعل جمله که در آن رخ داده است. با استفاده از زمان های مختلف در زبان انگلیسی می توانید نشان بدهید که یک اتفاق در گذشته، حال و یا آینده، تحت چه شرایط زمانی یا حتی برای چه مدت زمانی رخ داده است. از زمان ها برای نشان دادن ارتباط اتفاقات مختلف با یکدیگر نیز استفاده می شود.

برای مثال اینکه بخواهید بیان کنید که یک اتفاق قبل از یک اتفاق دیگر در گذشته رخ داده است و یا بعد از یک اتفاق دیگر در آینده رخ خواهد داد، نیازمند داشتن درک مناسبی از زمان های مختلف است. برای بیان کردن صحیح ایده های خود در زبان انگلیسی ناچارید که 12 زمان موجود را فرا گرفته و ارتباط بین آنها را نیز تا حد بسیار مناسبی درک کنید. اگر این اتفاق رخ ندهد متاسفانه صحبت کردن و یا نوشتن شما بسیار مبهم و گیج کننده خواهد بود. چرا که ارتباط بین اتفاق های مختلفی که رخ خواهند داد و یا رخ داده اند را نمی توانید نشان بدهید. در ادامه به برخی ترفند ها که می توانند به شما در یادگیری زمان ها کمک کنند را ارائه می کنیم.

آماده یادگیری موارد جدید، فراموش کردن موارد یاد گرفته شده و باز یادگیری باشید.

روند یادگیری زمان ها در زبان انگلیسی موضوعی است که باید به صورت طبیعی با آن برخورد کرد. در همین راستا سعی کنید که ضمن مطالعه کردن قواعد مربوط به هرکدام از ۱۲ زمان زبان انگلیسی، مثال های مختلفی را نیز مطالعه کنید. در مطالعه کردن مثال ها سعی کنید الگوهای مختلفی که وجود دارند را کشف کرده و آنها را درک کنید. ذهنتان را برای پذیرفتن مطالب جدید، باز یادگیری مطالبی که از قبل آموخته اید و حتی فراموش کردن مطالب اشتباهی که احتمالا یاد گرفته اید آماده کنید.

صبور باشید.

یادگیری زمان ها و استفاده کردن درست از آن ها زمان بر خواهد بود. بنابراین به خودتان فرصت کافی و ورودی قابل ملاحظهای بدهید. هرچقدر که ورودیتان بیشتر باشد ذهنتان راحت تر میتواند الگوهای مختلف زمان ها را کشف کرده و با آن ها ارتباط برقرار کند. در استفاده کردن از زمان ها بدون شک چاره خطا خواهید شد. این موضوع را به فال نیک بگیرید و سعی کنید با دریافت کردن corrective feedback در مسیر یادگیری حرکت کنید.

ورودی خود را به حداکثر برسانید.

هر چقدر که بتوانید به زبان انگلیسی گوش بدهید و یا محتواهای متنی بخوانید به خود بیشتر کمک کرده اید. استفاده کردن از محتواهایی که امروزه در اینترنت نیز بسیار زیاد هستند کمک می کنند تا شما هرچه بیشتر با طریقه صحیح استفاده کردن از زمان ها آشنا شوید.

استفاده کردن از پادکست ها، کتاب های داستان، مجلات، فیلم ها و محتواهای دیگر تماما به شما کمک می کنند تا حجم ورودی خود را به حداکثر برسانید. در استفاده کردن از این محتواها سعی کنید سطح فعلی زبانتان را در نظر بگیرید. به عبارت دیگر اگر مدتی کوتاه است که به یادگیری زبان انگلیسی مشغول هستید تماشا کردن فیلم های سینمایی به شما کمک زیادی نمی کند.

زمان های مختلف را در ارتباط با یکدیگر فرا بگیرید.

در یادگیری زمان های مختلف زبان انگلیسی، صرف مطالعه کردن فرم جملات و یا کاربرد زمان ها کفایت نمی کند. عبارت دیگر اینکه ارتباط بین هر کدام از این زمان ها را نیز کشف کرده و مطالعه کنید بسیار مهم هستند. برای مثال باید بدانید که زمان گذشته ساده چه ارتباطی با زمان گذشته استمراری دارد. برای مثال در یک جمله چطور می توان از این دو زمان استفاده کرد.

برای یادگیری ۱۲ زمان موجود در زبان انگلیسی آموزش رایگان پیشرو را از وبسایت کاردوآنلاین برای شما در نظر گرفته ایم. در این آموزش رایگان می توانید با فرم هر کدام از ۱۲ زمان موجود در زبان انگلیسی آشنا شده و کاربرد هر کدام از آن ها را نیز فرا بگیرید. کشف ارتباط بین زمان های مختلف نیز موضوعی دیگر است که این آموزش در دستور کار قرار گرفته است. امیدواریم که استفاده کردن از این آموزش رایگان نیز بتواند به شما کمک کند تا قواعد دستوری مربوط به زمان ها در زبان انگلیسی را فرابگیرید.

زمان های حال (PresentTenses)

زمان های گذشته (Past Tenses)

زمان های آینده (Future Tenses)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *