کاربرد فعل pay به معنی پرداخت کردن در زبان انگلیسی

کلمه pay در زبان انگلیسی

کلمه pay به معنی پرداخت کردن پول و یا دیگر موارد مشابه می باشد. این کلمه یک فعل است و شکل اسمی آن payment به معنی پرداخت و یا پرداختی است. بهترین راه برای یادگیری روشهای جمله سازی مناسب با فعل pay بررسی کاربردهای مختلف آن می‌باشد.

عبارت pay for

اولین کاربردی که از pay در نظر گرفته‌ایم، استفاده شدن آن در کنار حرف اضافه for می باشد. در این کاربرد فعل pay به معنی پرداخت کردن هزینه چیزی است. برای مثال اگر بخواهید در مورد پرداخت هزینه های یک کلاس و یا هزینه های یک سرویس صحبت کنید می توانید از فعل pay در کنار حرف اضافه for استفاده نمایید. مثال زیر نیز این موضوع را نشان می دهد:

Mum paid for my driving lessons.

مادر هزینه کلاس های رانندگی مرا داد.

همانطور که در این مثال مشاهده می کنید که فعلpay در شکل گذشته خود دچار تغییری در املا و یا spelling شده است. به عبارت دیگر pay به paid تغییر کرده و علاوه بر آن حرف اضافه for را نیز در کنار خود دارد.

عبارت pay (in) cash

یکی دیگر از کاربردهای فعل pay آمدن آن به همراه حرف اضافه in می باشد البته در این کاربرد می توان گفت حرف اضافه in اختیاری است. اگر بخواهید در رابطه با پرداخت کردن پول نقد صحبت کنید می توانید از عبارت pay in cash و یا pay cash استفاده نمایید. این موضوع در مثال زیر مشاهده می شود:

You’d get a discount for paying cash.

به دلیل پرداخت با پول نقد تخفیف دریافت خواهید کرد.

paying cash

در این مثال discount به معنی تخفیف است علاوه بر این از فعل would که به صورت کوتاه شده You’d نوشته شده است. در پایان شکل gerund مربوط به فعل pay را به شکل paying مشاهده می کنید، که به همراه کلمه cash به معنی پول نقد آمده است. نکته آخر اینکه کلمه discount به معنی تخفیف به همراه فعل get مورد استفاده قرار می گیرد.

عبارت pay by cheque/credit card

اگر نوع پرداخت کردن وجه مورد نظر متفاوت باشد و بخواهید با کارت اعتباری و یا چک پرداخت را انجام بدهید، می توانید از حرف اضافه by استفاده کنید. مثال زیر موضوع نشان می‌دهد:

Can I pay by credit card?

آیا می توانم با کارت اعتباری پرداخت کنم؟

همانطورکه می بینید در این سوال از فعل can برای بیان امکان رخ دادن یک اتفاق و یا pasybilitive استفاده شده است. علاوه بر این از حرف اضافه by در کنار فعل pay و سپس کلمه‌ی credit card استفاده نموده ایم.

عبارت pay somebody for something

یکی دیگر از از کاربردهای فعل pay استفاده کردن از آن به منظور صحبت در مورد حساب کردن هزینه های کسی و یا چیزی است. برای درک هرچه بهتر این کاربرد، به مثال زیر توجه کنید:

He didn’t even offer to pay me for the ticket.

او حتی پیشنهاد نداد که برای بلیط ها به من پول بدهند.

منظور از این مثال این است که شخصی هزینه بلیطی را برای کسی پرداخت کرده است و حال شخص دوم می‌بایست این هزینه را به شخص اول بازپرداخت کند. در این مثال، از کلمه ticket به معنی بلیط، از کلمه even به معنی حتی استفاده نموده‌ایم. فعل offer به معنی پیشنهاد دادن یه همراه کلمه to به فعل pay وصل شده است. ضمنا با استفاده از کلمه دیدن جمله منفی didn’t گردیده است.

عبارت pay somebody to do something

یکی دیگر از کاربردهای فعل pay پرداخت پول به کسی برای انجام کاری است. برای مثال، اگر شما برای تعمیر کردن کامپیوتر و یا تمیز کردن ماشین به کسی پول بدهید، می توانید از این کاربرد استفاده کنید. مثال زیر این موضوع را نشان می‌دهد:

Ray paid some kids to wash the car.

ری به تعدادی از بچه ها برای شستن ماشین پول داد.

wash the car pic

در این مثال از kids به معنی بچه ها استفاده شده و فعل wash به معنی شستن اتومبیل و یا چی هر چیز دیگری است. فعل pay در شکل گذشته خود به شکل paid درآمده است. دقت کنید که some kids یک ضمیر مفعولی می باشد و سپس از فعل wash برای انجام کاری استفاده شده است.

عبارت pay somebody something

در نهایت آخرین کاربرد فعل pay که در این قسمت بررسی می شود. پرداخت مقداری پول به کسی به منظور انجام کاری می باشد. برای درک هرچه بهتر این کاربرد نیز می‌توانید مثال زیر را ببینید:

I paid him $5 to cut the grass.

من به او ۵ دلار پول دادم تا چمن ها را کوتاه کند.

در این مثال کلمه grass به معنی چمن و فعل cut به معنی کوتاه کردن است. در این مثال فعل pay در شکل گذشته خود به صورت paid در آمده است. ضمناً ضمیر مفعولی و یا pronoun object مربوطه، him که به سوم شخص مفرد دلالت دارد می باشد. مبلغ پرداختی نیز ۵ دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *