کلاس خصوصی ایلتس (IELTS) در شیراز

در این قسمت از وب سایت کاردوآنلاین قصد داریم کلاس های آموزشی مربوط به شرکت در آزمون زبان انگلیسی آیلتس که توسط گروه کاردوآنلاین و تحت نظارت استاد مرتضی گیتی با نمره 8.5 آیلتس را به شما معرفی کنیم. امید است که با شرکت کردن در این کلاس های آموزشی و کسب مهارت های ضروری، موفق به کسب حداکثر نمره در آزمون بین المللی زبان انگلیسی آیلتس شده و افق روشنی را در آینده خود رقم بزنید.

آشنایی با آزمون آیلتس (IELTS)

آزمون زبان انگلیسی آیلتس که مخفف International English Language Testing system می باشد. یک آزمون بین المللی است که به منظور سنجش سطح توانمندی افراد در حوزه استفاده کردن از زبان انگلیسی برگزار می گردد. آزمون زبان انگلیسی آیلتس به طور مشترک توسط سه مؤسسه British Council و IDP Australia و Cambridge Assessment English برگزار و مدیریت می گردد. آیلتس برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ معرفی شد و امروزه به عنوان یکی از اصلی ترین آزمون های سنجش سطح مهارت های زبان انگلیسی افراد در سرتاسر دنیا برگزار می گردد. آزمون زبان انگلیسی استرالیا امروزه در بسیاری از موسسات علمی سراسر جهان از قبیل استرالیا، بریتانیا، کانادا، کشورهای اروپایی و نیوزلند اعتبار دارد. علاوه بر این موضوع بیش از سه هزار مؤسسه علمی در ایالات متحده در حوزه‌های مختلف، آزمون زبان انگلیسی آیلتس را به رسمیت می شناسند. علاوه بر این موضوع آزمون زبان انگلیسی آیلتس، تنها تست انگلیسی ایمن و یا اصطلاحاً Secure English language test است که توسط مؤسسه UKVI آن که UK Visas and Immigration می باشد به رسمیت شناخته می شود. علاوه بر آزمون زبان انگلیسی آیلتس که برای مهاجرین به کشور استرالیا اعتبار دارد، این گونه از افراد می توانند از آزمون هایی از قبیل TOEFL که مخفف Test of English as a Foreign Language می باشد نیز استفاده کنند.

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند نیز می توانند از آزمون هایی از قبیل IELTS و TOEFL و CELPIP نیز استفاده نمایند. نحوه نمره دهی به افرادی که در آزمون زبان انگلیسی آیلتس شرکت می کنند این شکل است که، این گونه از این افراد از نمره 1 تا نمره ۹ اصطلاحاً به آنها Band 1 تا Band 9 نیز می گویند نمره دهی می شوند. نام دیگر Band 1 اصطلاحاً Non-user و نام دیگر Band 9 اصطلاحاً Expert User می باشد. افرادی که در آزمون ثبت نام شده شرکت نکرده‌اند نیز Band 0 دریافت خواهند کرد. بسیاری از موسسات علمی یک تاریخ انقضای دو ساله را برای کارنامه آزمون زبان انگلیسی آیلتس که تحت عنوان Test Report Form شناخته می شود، در نظر می گیرند. به علارت دیگر بعد از دو سال از تاریخ شرکت در آزمون، مدرک آیلتس داوطلب منقضی می گردد. البته در بسیاری از مؤسسات اگر داوطلب بتواند اثبات کند که در این مدت توانسته زبان انگلیسی خود را حفظ کند مدرک وی دارای اعتبار خواهد بود. آزمون زبان انگلیسی آیلتس به منظور سنجش سطح توانمندی های شما هر چهار مهارت اصلی یعنی لیسنینگ و ریدینگ و رایتینگ و اسپیکینگ برگزار می گردد. که در ادامه به بررسی هر کدام از این بخش ها خواهیم پرداخت.

ماژول لیسنینگ (Listening)

در بخش لیسنینگ از آزمون زبان انگلیسی آیلتس شما می بایست در مدت زمان ۳۰ دقیقه به ۴۰ سوال پاسخ بدهید. در این بخش ۱۰ دقیقه اضافی نیز برای انتقال دادن پاسخ های تان به پاسخ نامه دریافت خواهید کرد. آزمون زبان انگلیسی آیلتس دارای نمره منفی نمی باشد به عبارت دیگر حتی اگر سوالی را به صورت غلط جواب بدهید فقط امتیاز همان سوال را از دست خواهید داد. بخش لیسنینگ از چهار سکشن تشکیل شده است که در هر کدام از آنها ۱۰ سوال قرار می گیرد. بخش و یا سکشن های اول و دوم از ماژول لیسنینگ در رابطه با موقعیت های اجتماعی و روزمره و مکالمات معمول می باشد. در سکشن اول، یک مکالمه را در رابطه با یک موقعیت اجتماعی خاص، بین دو فرد مختلف خواهید شنید. در سکشن دوم فقط یک نفر صحبت خواهد کرد و موضوعی را در رابطه با یک موقعیت اجتماعی روزمره بیان می کند. بخش سوم و چهارم در ماژول لیسنینگ، در رابطه با موضوعات علمی و دانشگاهی هستند. در سکشن سوم، یک مکالمه بین دو یا چند فرد مختلف را می شنوید که در رابطه با یک موضوع دانشگاهی و یا علمی به صحبت کردن می پردازند. نهایتاً در سکشن چهارم فقط یک فرد صحبت خواهد کرد و یک موضوع علمی را از نقطه نظر های مختلف بررسی می کند.

ماژول ریدینگ (Reading)

در بخش ریدینگ از آزمون زبان انگلیسی آیلتس شما می بایست به ۴۰ سوال مختلف در مدت زمان یک ساعت پاسخ بدهید. انواع مختلفی از سوالاتی از قبیل Multiple Choice و Short Answer Question و Identifying Information و Identifying Writer’s Views و Labeling Diagram و Completing a Summary و تعداد دیگری از انواع سوالات را دریافت خواهید نمود. طبیعتاً اشتباه کردن در نوشتن کلمات و عدم توجه به املای صحیح آنها باعث می‌شود به شما امتیاز آن سوال را از دست بدهید. یکی از چالش برانگیزترین عوامل مربوط به بخش ریدینگ آزمون آیلتس مدیریت زمان می باشد. زبان آموزان می بایست با تلاش بسیار خود را برای این موضوع آماده کنند.

ماژول رایتینگ (Writing)

در بخش رایتینگ از آزمون زبان انگلیسی آیلتس می‌بایست دو Task مختلف را در مدت زمان یک ساعت انجام بدهیم.

  • Task 1 از آزمون آیلتس: می بایست حداقل دارای ۱۵۰ کلمه باشد و توصیه می گردد که این Task را در مدت زمان ۲۰ دقیقه انجام بدهید.
  • Task 2 از آزمون آیلتس: باید حداقل را ۵۰ کلمه باشد و توصیه می گردد که این Task را در مدت زمان ۴۰ دقیقه انجام بدهید. نمره کسب شده در بخش رایتینگ از آزمون آیلتس بر اساس معیارهای مختلف سنجیده می شود. و نمره نهایی داوطلب محاسبه خواهد گردید.

ماژول اسپیکینگ (Speaking)

در ماژول اسپیکینگ و یا Speaking Module از آزمون زبان انگلیسی آیلتس یک مصاحبه ی رو در رو را باید Interlocutor خواهید داشت. منظور از Interlocutor همان شخصی است که در روبروی شما می نشیند و با پرسیدن سوال های مختلف توانمندی شما به صحبت کردن در زبان انگلیسی را ارزیابی می‌کند. ماژول اسپیکینگ از سه Section مختلف تشکیل شده است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

بررسی Section 1 از ماژول اسپیکینگ

در Section اول که مدت زمان ۴ تا ۵ دقیقه به طول خواهد انجامید سوالاتی معمول در رابطه با موضوعاتی از قبیل خانه، خانواده، کار، مطالعات، سرگرمی‌ها، علاقه‌مندی‌ها، دلایل شرکت در آزمون آیلتس، لباس‌ها، اوقات فراغت، کامپیوتر، اینترنت و غیره از داوطلب پرسیده خواهد شد.

بررسی Section 2 از ماژول اسپیکینگ

در Section دوم که به مدت زمان ۳ تا 4 دقیقه طول می کشد شما اصطلاحاً یک Task Cardرا دریافت می کنید که بر روی آن یک موضوع مشخص نوشته شده است. داوطلب می تواند به مدت یک دقیقه پاسخ خود برای تاپیک مورد نظر را آماده کند. تمامی مواردی که در تسک کارت نوشته شده اند، می بایست در پاسخ ارائه شده توسط داوطلب لحاظ شود. طبیعتاً در غیر این صورت طلب نمره کمتری را دریافت خواهد کرد. داوطلبین می بایست به مدت یک تا دو دقیقه صحبت کنند تا Interlocutor بتواند به حرف زدن آنها گوش دهد و نمره آنها را ارزیابی کند. پس از این مدت زمان ۱ تا ۲ دقیقه Interlocutor اقدام به پرسیدن ۱ یا ۲ سوال مرتبط می‌کند و سپس وارد Section سوم می‌شود.

بررسی Section 3 از ماژول اسپیکینگ

در Section سوم که به مدت زمان ۴ تا ۵ دقیقه به طول خواهد انجامید سوالات بحث بر انگیز پرسیده خواهند شد. این موارد شامل سوالاتی که در قالب Discussion مطرح می گردد می باشد. این سوالات به صورت عمومی و در رابطه با موضوعاتی که در Section دوم مطرح کرده‌اند پرسیده می شود. اغلب در Section سوم Interlocutor چهار یا پنج سوال مرتبط را خواهد پرسید.

آشنایی با ایلتس جنرال (IELTS General Training)

آزمون زبان انگلیسی IELTS General که تحت عنوان General Training نیز شناخته می شود، برای آن دسته از افرادی تنظیم شده است که نیاز دارند از زبان انگلیسی در حوزه های شغلی و زندگی روزمره خود استفاده کنند. آزمون زبان انگلیسی IELTS General نسبت به IELTS Academic دارای تفاوتهایی در بخش ریدینگ و رایتینگ می باشد. که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. در آزمون IELTS General و در بخش ریدینگ شما با ۳ سکشن روبرو خواهید شد. که در سکشن اول، ۲ و یا ۳ متن و در سکشن دوم، ۲ متن و نهایتاً در سکشن سوم، ۳ متن خواهید داشت. در ادامه به بررسی دقیق تر این سکشن ها می پردازیم.

بررسی Section 1 از ماژول Reading

سکشن اول شامل دو و یا سه متن کوتاه در رابطه با موضوعات روزمره و و عمومی خواهد بود. موضوعاتی از قیبل جدول های زمان بندی، اعلامیه ها و بسیاری از مواردی که در زندگی روزمره کاربرد دارند در این سکشن قرار خواهند گرفت.

بررسی Section 2 از ماژول Reading

درسکشن دوم، ۲ متن دیگر در رابطه با موضوعات عمومی دریافت خواهید کرد. برای مثال موضوعاتی از قبیل قراردادها توصیف های شغلی و موضوعات مرتبط دیگر را در سکشن دوم خواهید یافت.

بررسی Section 3 از ماژول Reading

سکشن سوم حاوی یک متن طولانی تر در رابطه با یک موضوع عمومی است. طبیعتاً متنی که در سکشن سوم دریافت می کنید، نسبت به مطالبه سکشن اول و دوم طولانی تر خواهد بود. مطالب مربوط به این سکشن از مقاله ها، مجله ها، روزنامه‌ها، کتابها و منابع آنلاین گرفته می‌شوند. یکی دیگر از نقاط تمایز IELTS General نسبت به IELTS Academic در ماژول رایتینگ می باشد. همانطور که قبلاً گفته شد ماژول رایتینگ آیلتس دارای دو Task است که می بایست هر دوی آنها را در مدت زمان یک ساعت پاسخ بدهید. در آزمون آیلتس Training IELTS General دو Task دریافت شده به قرار زیر هستند:

بررسی Task 1 از ماژول Writing

در Task 1 از رایتینگ IELTS General شما می بایست یک نامه رسمی و یا غیررسمی را برای کاربرد های زندگی روز مره در قالب 150 کلمه بنویسید. موضوعاتی از قبیل نامه نوشتن به یک کارفرما، حل و فصل کردن مشکلات مربوط به شغل، ارسال یک نامه به شهرداری و یا موضوعات مرتبط دیگر در Task 1 قرار می گیرند. نامه های غیر رسمی نیز ممکن است در Task 1 ارائه شوند. که شامل مواردی از قبیل دعوت کردن یک دوست به جشن، نوشتن نامه احوالپرسی و موضوعاتی مشابه خواهند بود.

بررسی Task 2 از ماژول Writing

در Task ۲ از آزمون Training IELTS General می بایست یک انشاء و یا قصه ای را در رابطه با یک موضوع ارائه دهید. موضوعاتی از قبیل؛ ممنوع کردن سیگار کشیدن در مکان های عمومی و یا اینکه بچه ها می بایست فعالیتهای اوقات فراغت خود را برای یادگیری علوم استفاده کنند و یا موضوعاتی در رابطه با محیط زیست، در قصه مربوط مربوط به Task ۲ قرار داده می شوند.

آشنایی با ایلتس آکادمیک (IELTS Academic)

همانطور که گفته شد دو مورد از تفاوت های IELTS General و IELTS Academic در ماژول های ریدینگ و رایتینگ می باشد. در ماژول ریدینگ از IELTS Academic شما ۳ سکشن مختلف را دریافت خواهید کرد. هر کدام از این سکشن ها دارای متن هایی هستند که از مطالب مربوط به کتاب ها، روزنامه ها، مجلات و ژورنال ها و منابع وب سایت ها گرفته می‌شوند. موضوعات ارائه شده در بخش ریدینگ آزمون IELTS Academic مناسب دانشجویان و فارغ التحصیلان حوزه‌های علمی مختلف خواهند بود. علاوه بر این موضوع در ماژول رایتینگ از آزمون IELTS Academic نیز شما دو تسک مختلف را دریافت خواهید کرد که می بایست در مدت زمان یک ساعت به آن‌ها پاسخ بدهید.

بررسی Task 1 از ماژول Writing

در تسک یک می بایست یک Graph و یا Tableو یا Chart و یا Map و یا Process و یا Pie Chart و یا Diagram را در قالب یک گزارش علمی ۱۵۰ کلمه ای توصیف نمایید.

بررسی Task 2 از ماژول Writing

در Task ۲ می بایست یک انشاء و یا قصه ای را در رابطه با موضوعات مختلفی در قالب ۲۵۰ کلمه بنویسید. مقایسه کردن، ارائه دادن Argument ها و یا Opinion های مختلف، ارائه دادن Solution ها به Problem های ارائه شده، ارائه دادن ای Evaluation ها و Challenge کردن Idea های مختلف، جزء مواردی هستند که درEssay مربوط به Task ۲ از آزمون IELTS Academic ارائه خواهند شد.

 پرسش های معمول درباره آزمون آیلتس

  • نحوه نمره دهی در آزمون زبان انگلیسی آیلتس به چه شکل است؟ برای هر 4 بخش مربوط به زبان انگلیسی آیلتس یک نمره از 0 تا 9 را دریافت خواهید کرد. سپس بر اساس فرمول های مختلف، نمره نهایی شما مشخص خواهد شد. در رابطه با نحوه تحقیق نمره دهی در آزمون آیلتس می توانید از مطالب آموزشی که در وبسایت منتشر می‌شوند استفاده کنید.
  • مدت زمان مورد نیاز برای انتشار نتیجه آزمون آیلتس چقدر است؟ اکثر اوقات ۱۳ روز پس از شرکت در آزمون زبان انگلیسی آیلتس، نتایج خود را دریافت خواهید کرد. ممکن است آزمون را به صورت آنلاین یا در قالب پیامک دریافت کنید. در این رابطه می توانید از Test Center مورد نظر خود که در آن در آزمون شرکت کرده اید پرسش کنید.
  • مدرک آزمون آیلتس برای چه مدت زمانی معتبر است؟ اعتبار مدرک ارائه شده دوسال خواهد بود.
  • آیا امکان اعتراض گذاشتن برای نتیجه آموزن آیلتس وجود دارد؟ بله امکان اعتراض گذاشتن برای نتیجه آموزن آیلتس وجود دارد. البته این موضوع نیازمند پرداخت هزینه خواهد بود. شما می‌توانید با یک هزینه یکسان بر روی یک و یا هر چهار ماژول آزمون آیلتس اعتراض بگذارید. به منظور انجام این کار می توانید از Test Center مربوطه فرم ثبت اعتراض را دریافت کنید. اگر پس از اعتراض گذاشتن و تصحیح شدن آزمون شما توسط یک Examiner دیگر، نمره شما تغییر کند، مبلغ واریز شده به حساب شما برگشت داده خواهد شد. تصحیح دوباره نتیجه آزمون 6 تا 8 هفته طول خواهد کشید. ضمناً شما فقط تا شش هفته بعد از انتشار اولین نتیجه حق ثبت اعتراض را خواهید داشت.
  • اگر دوبار در آزمون آیلتس شرکت کنم کدام نتیجه را می توانم استفاده کنم؟ اگر شما در دو آزمون شرکت کنید می‌توانید از آزمونی که در آن بیشتری نمره را گرفته اید استفاده کنید. البته این بدان شرط است که نتیجه آزمون هنوز معتبر باشد.

داستان های موفقیت زبان آموزان

اگر شما نیز شرکت در آزمون در آیلتس و کسب حداکثر نمره را دارید توصیه می کنیم که از کلاس های آموزشی وب سایت کاردوآنلاین استفاده کنید. درکلاس های آموزشی گروه کاردوآنلاین از بروزترین و مدرن ترین مطالب آموزشی و منابع آزمون آیلتس استفاده خواهد شد. علاوه بر این کلاس ها که تحت نظارت مستقیم استاد گیتی ارائه می گردند کمک می کنند تا شما بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن به نمره مورد نظر خود برسید. توصیه می‌کنیم به منظور مطالعه کردن رزومه استاد مرتضی گیتی از رزومه دیدن کنید. علاوه بر این توصیه می‌کنیم که از برخی از نمونه درس هایشان نیز که بر روی وبسایت منتشر می گردند استفاده نمایید. تمامی زبان آموزانی که دوره کامل آمادگی آزمون استاد مرتضی گیتی را شرکت کرداند توانستند در مدت زمان کوتاهی به نمره مورد نظر خود برسند. در ادامه برخی از این موارد را برای شما قرار داده ایم.

دانلود پاسخنامه ها و Band Descriptor های آزمون ایلتس

تعیین سطح، مشاوره و شرکت در کلاسها

به منظور ثبت نام در کلاسها در قدم اول می‌بایست که در آزمون تعیین سطح شرکت کنید. علاوه بر این در جلسه تعیین سطح مشاوره‌ای را در رابطه با سطح فعلی تان و راه حل رسیدن به نمره مورد نظر دریافت خواهید نمود. پس از تعیین سطح و مشاوره دوره شما تنظیم گردیده و می توانید در روزها و ساعات مشخص مشخص در کلاسها حضور پیدا کنید. کلاس های آزمون آیلتس به دو صورت حضوری در شهر شیراز و آنلاین از هر نقطه ای در ایران و یا حتی خارج از ایران برگزار می گردد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید با شماره 09178169907 در واتس اپ ارتباط برقرار کنید.